Skol Diwan in Paris: a step away from regionalism in the teaching of Breton - Archive ouverte HAL Access content directly
Journal Articles Sociolinguistic Studies Year : 2013

Skol Diwan in Paris: a step away from regionalism in the teaching of Breton

Denis Costaouec
  • Function : Author
  • PersonId : 1061412

Abstract

This paper presents some information about the opening of a bilingual (French-Breton) Diwan school in Paris, Diwan schools' characteristics and their teaching methods and Breton teaching in general. It also proposes some considerations of the Diwan schools network's policy, which draws its inspiration from a regionalist conception of the minority languages' promotion and on the significance of the opening of a Diwan school in Paris. It claims to open new prospects for developing the teaching of regional languages in France, where this topic is very controversial.
Cet article présente quelques informations sur l'ouverture d'une école Diwan (bilingue français-breton) à Paris, les caractéristiques des écoles Diwan et leurs méthodes d'enseignement. Il propose aussi quelques considérations sur la politique du réseau des écoles Diwan, qui s'inspire d'une conception régionaliste de la promotion des langues minoritaires et sur la signification de l'ouverture d'une école Diwan à Paris. Il entend ouvrir de nouvelles perspectives pour développer l'enseignement de langues régionales en France, où le sujet est très controversé.
Fichier principal
Vignette du fichier
Skol_Diwan_in_Paris.pdf (685.54 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Files produced by the author(s)
Loading...

Dates and versions

halshs-00925711 , version 1 (08-01-2014)

Identifiers

Cite

Denis Costaouec. Skol Diwan in Paris: a step away from regionalism in the teaching of Breton. Sociolinguistic Studies, 2013, 7 (1/2), pp.167-190. ⟨10.1558/sols.v7i1&2.167⟩. ⟨halshs-00925711⟩
130 View
581 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook X LinkedIn More