Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Analyse des processus d'entraide dans le cadre d’un laboratoire virtuel et distant pour l'apprentissage de l'informatique

Abstract : This transdisciplinary research seeks to analyze student behaviour in mutual aid situations, in the context of a virtual and remote laboratory for computer education. This study allows to identify different configurations of mutual aid, and reveals that students contribute homogeneously to chat sessions supported by a peer terminal consultation tool. It also shows that the task difficulty would impact the quality of the mutual aid sessions.
Complete list of metadata

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03618209
Contributor : Stéphanie Mailles Viard Metz Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Thursday, March 24, 2022 - 11:22:22 AM
Last modification on : Friday, June 24, 2022 - 4:01:48 AM
Long-term archiving on: : Saturday, June 25, 2022 - 6:58:05 PM

File

28.3.3.bellet.pdf
Files produced by the author(s)

Identifiers

  • HAL Id : hal-03618209, version 1

Citation

Pierre Bellet, Rémi Venant, Chrysta Pélissier, Stéphanie Mailles, Julien Broisin. Analyse des processus d'entraide dans le cadre d’un laboratoire virtuel et distant pour l'apprentissage de l'informatique. STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), ATIEF, 2021, Numéro spécial : Technologies pour l’apprentissage de l’Informatique de la maternelle à l’université, 28. ⟨hal-03618209⟩

Share

Metrics

Record views

113

Files downloads

4