Skip to Main content Skip to Navigation
Theses

Le groupe professionnel enseignant et ses marchés du travail en Fédération Wallonie-Bruxelles. Etude de la construction des modes de régulation et de leur impact sur l’entrée dans la carrière et les parcours professionnels des enseignants débutants

Abstract : By combining a study of documentary data, a study of quantitative data and a study of qualitative data, the doctoral research provides an analysis allowing to understand the socio-historical development of teachers’ labor markets regulation and its impact on the career beginnings and the professional paths of novice teachers working in French speaking Belgium.
Document type :
Theses
Complete list of metadata

https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-03429227
Contributor : Sandrine Lothaire Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Monday, November 15, 2021 - 3:08:19 PM
Last modification on : Saturday, November 20, 2021 - 3:37:58 AM
Long-term archiving on: : Wednesday, February 16, 2022 - 8:52:00 PM

File

Lothaire Sandrine - Thèse fin...
Files produced by the author(s)

Identifiers

  • HAL Id : tel-03429227, version 1

Collections

Citation

Sandrine Lothaire. Le groupe professionnel enseignant et ses marchés du travail en Fédération Wallonie-Bruxelles. Etude de la construction des modes de régulation et de leur impact sur l’entrée dans la carrière et les parcours professionnels des enseignants débutants. Sciences de l'Homme et Société. Université catholique de Louvain (Louvain-la-Neuve, Belgique), 2021. Français. ⟨tel-03429227⟩

Share

Metrics

Record views

98

Files downloads

29