Reading and having someone read a literary text in secondary school: what progression between levels 7 and 10 of schooling? - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Repères : Recherches en didactique du français langue maternelle Année : 2020

Reading and having someone read a literary text in secondary school: what progression between levels 7 and 10 of schooling?

Lire et faire lire un texte littéraire au secondaire : quelle progression entre les niveaux 7 et 10 de la scolarité ?

Jean-Louis Dufays
  • Fonction : Auteur
Isabelle Brun-Lacour
  • Fonction : Auteur
Valérie Fontanieu
  • Fonction : Auteur

Dates et versions

hal-03341275 , version 1 (10-09-2021)

Identifiants

Citer

Magali Brunel, Jean-Louis Dufays, Isabelle Brun-Lacour, Valérie Fontanieu. Reading and having someone read a literary text in secondary school: what progression between levels 7 and 10 of schooling?. Repères : Recherches en didactique du français langue maternelle, 2020, 62, pp.91-111. ⟨10.4000/reperes.3169⟩. ⟨hal-03341275⟩
18 Consultations
0 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More