L'apport de la prise en compte de variables latentes dans l'explication des phénomènes éducatifs - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 1998

L'apport de la prise en compte de variables latentes dans l'explication des phénomènes éducatifs

Résumé

The use and time allocation in primary schools seems to be an interesting factor in improving the results of pupils who have difficulties at the beginning of lower secondary education. Some uses of time allocation in CM2 in particular are in fact more effective than others, as they produce specific knowledges for each subject as well as abilities relevant to more than one subject. This abilities could be useful for pupils entering lower secondary education.
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Dates et versions

hal-03267408 , version 1 (22-06-2021)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03267408 , version 1

Citer

Sophie Morlaix. L'apport de la prise en compte de variables latentes dans l'explication des phénomènes éducatifs. Méhaut, Philippe and Mossé, Philippe. Les politiques sociales catégorielles : fondements, portées et limites, XVIIIè journées de l'A.E.S., tome 2, L'harmattan, pp.211-225, 1998, Logiques économiques, 2-7384-6989-2. ⟨hal-03267408⟩
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