Effects of Technostress in the Role Stress Context on Proximity Managers' Performance
Résumé
Managers are currently facing the challenge of information and communication technology (ICT) diversification from a managerial perspective and because of their role as an intermediary between employees and the organization. The purpose of our research is to examine the specificity of "technostress" experienced by proximity managers (PM). We develop the following research questions: What are the factors that create technostress and role stress among PMs? How do the creators of technostress influence the performance of PMs? The data were collected through questionnaires distributed to the PMs (managers or team managers) of organizations that extensively use ICT to perform their professional tasks. The return rate is almost 40%. We believe that what we consider to be the technostress creator, role stress, and PMs' performance are significantly linked. Therefore, role stress emphasizes that technostress creators negatively influence the performance of PMs when the level of role stress increases.
Les gestionnaires sont actuellement confrontés au défi de la diversification des technologies de l'information et de la communication (TIC) d'un point de vue managérial et en raison de leur rôle d'intermédiaire entre les employés et l'organisation. Le but de notre recherche est d'examiner la spécificité de la «technostress» vécue par les managers de proximité (PM). Nous développons les questions de recherche suivantes: Quels sont les facteurs qui créent un stress technologique et un stress de rôle chez les PM? Comment les créateurs de technostress influencent-ils la performance des PM? Les données ont été collectées au moyen de questionnaires distribués aux PM (managers ou chefs d'équipe) des organisations qui utilisent largement les TIC pour accomplir leurs tâches professionnelles. Le taux de retour est de près de 40%. Nous pensons que ce que nous considérons comme le créateur de technostress, le stress de rôle et la performance des PM sont étroitement liés. Par conséquent, le stress de rôle souligne que les créateurs de technostress influencent négativement la performance des PM lorsque le niveau de stress de rôle augmente.
Domaines
Gestion et management
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)