Introducing group theory with its raison d'etre for students - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2020

Introducing group theory with its raison d'etre for students

Hiroaki Hamanaka
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1088807
Koji Otaki
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1060148
Ryoto Hakamata
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1088808

Résumé

This paper reports results of our sequence of didactic situations for teaching fundamental concepts in group theory—e.g., symmetric group, generator, subgroup, and coset decomposition. In the situations, students in a preservice teacher training course dealt with such concepts, together with card-puzzle problems of a type. And there, we aimed to accompany these concepts with their raisons d'être. Such raisons d'être are substantiated by the dialectic between tasks and techniques in the praxeological perspective of the anthropological theory of the didactic.
Fichier principal
Vignette du fichier
Group_theory_20201201final.pdf (550.93 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-03113982 , version 1 (18-01-2021)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03113982 , version 1

Citer

Hiroaki Hamanaka, Koji Otaki, Ryoto Hakamata. Introducing group theory with its raison d'etre for students. INDRUM 2020, Université de Carthage, Université de Montpellier, Sep 2020, Cyberspace (virtually from Bizerte), Tunisia. ⟨hal-03113982⟩
28 Consultations
200 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More