What progression of pupils’ interpretative skills from 12 to 15 years old and what is taken into account by their teachers? An international study - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Pratiques : linguistique, littérature, didactique Année : 2020

What progression of pupils’ interpretative skills from 12 to 15 years old and what is taken into account by their teachers? An international study

Quelle progression des compétences interprétatives des élèves de 12 à 15 ans et quelle prise en compte par leurs enseignants ?

Jean-Louis Dufays
  • Fonction : Auteur
Judith Émery-Bruneau
  • Fonction : Auteur
Marie Barthélemy
  • Fonction : Auteur
Vincent Capt
  • Fonction : Auteur
Isabelle Brun-Lacour
  • Fonction : Auteur
Sonya Florey
  • Fonction : Auteur
Martin Lépine
  • Fonction : Auteur

Dates et versions

hal-03091062 , version 1 (30-12-2020)

Identifiants

Citer

Jean-Louis Dufays, Magali Brunel, Judith Émery-Bruneau, Marie Barthélemy, Vincent Capt, et al.. What progression of pupils’ interpretative skills from 12 to 15 years old and what is taken into account by their teachers? An international study. Pratiques : linguistique, littérature, didactique, 2020, 187-188, ⟨10.4000/pratiques.9007⟩. ⟨hal-03091062⟩
19 Consultations
0 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More