La pédagogie du projet par le projet - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2018

La pédagogie du projet par le projet

Julie Cattant
Alexandre Brun
Flora Pescador
  • Fonction : Auteur
William Hayet
  • Fonction : Auteur
Vicente Mirallave
  • Fonction : Auteur
Joan Casanelles
  • Fonction : Auteur

Résumé

This communication present the questionings, steps and reasons that prevails during a teaching workshop. Theses were conducted in conjunction with Spanish and French teaching teams about the future of the Occitanie’s coast. This chapter will show that the learning of the urban project method through the practice is being useful to the students, the teachers and the local practitioners. 3 steps will be developed : the benefits of the analogy, the balance between production and learning, the learning of the project methodology thanks to the project itself.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-03032893 , version 1 (01-12-2020)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03032893 , version 1

Citer

Julie Cattant, Alexandre Brun, Flora Pescador, William Hayet, Vicente Mirallave, et al.. La pédagogie du projet par le projet : Une application aux enjeux de réaménagement du littoral d’Occitanie. 20ème rencontres internationales en urbanisme (APERAU). Que reste-t-il du projet ? approches, méthodes et enjeux communs, APERAU; Institut d’Aménagement et d’Urbanisme de Lille; Laboratoire TVES; Université de Lille, Jun 2018, Lille, France. ⟨hal-03032893⟩
71 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More