Autonomy and social learning in a public service self-access language centre
Résumé
In this paper, the authors reflect on how insights from the literature on autonomy can be put into practice taking into account the peculiarity of the local and social contexts of two self-access language learning centres in northern Italy. Offering guidance and support for self-directed learning, opportunities for social interaction and integration are essential functions of the centres. After des cribbing the centres creation and development context and their functioning, future projects aimed at developing learner awareness in families and schools are briefly outlined.
Dans cet article, les auteures réfléchissent à la manière dont les enseignements tirés des connaissances sur l'autonomie peuvent être mis en pratique en tenant compte de la spécificité des contextes locaux et sociaux de deux centres d'apprentissage des langues en libre accès dans le nord de l'Italie. Offrir des services d'orientation et de soutien à l'auto-apprentissage, des possibilités d'interaction sociale et d'intégration sont des fonctions essentielles des centres. Après une analyse du contexte de création et de développement des centres et leur fonctionnement, les futurs projets visant à développer la sensibilisation des apprenants dans les familles et les écoles sont brièvement décrits.