C. Bonnat, Étayage de l'activité expérimentale par un EIAH pour apprendre la notion de métabolisme cellulaire en terminale scientifique, 2017.

H. Chaachoua, T4TEL un cadre de référence didactique pour la conception des EIAH, pp.5-22, 2018.

Y. Chevallard, L'analyse des pratiques enseignantes en théorie anthropologique du didactique. La Pensée Sauvage, Recherches en Didactique des Mathématiques, vol.19, pp.221-266, 1999.

P. Marzin-janvier, Comment donner du sens aux activités expérimentales ? Mémoire d'habilitation à diriger des recherches, 2013.

C. Quintana, B. Reiser, J. Davis, E. , A. Krajcik et al., A Scaffolding Design Framework for Software to Support Science Inquiry, Journal of the Learning Sciences, vol.13, pp.337-386, 2004.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00699773

M. Croset and H. Chaachoua, Une réponse à la prise en compte de l'apprenant dans la TAD : la praxéologie personnelle. La Pensée Sauvage, Recherche en Didactique des Mathématiques, vol.36, pp.1-34, 2016.

D. Jong, T. Van-joolingen, and W. R. , Scientific Discovery Learning with Computer Simulations of Conceptual Domains, Review of Educational Research, vol.68, issue.2, pp.179-202, 1998.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190680

R. C. Thomas and C. D. Milligan, Putting Teachers in the Loop: Tools for Creating and Customising Simulations, Journal of Interactive Media in Education (Designing and Developing for the Disciplines Special Issue), vol.15, pp.1365-893, 2004.

S. Iksal, Tracks Analysis in Learning Systems: A Prescriptive Approach, International Journal for e-Learning Security, vol.1, issue.1, pp.3-9, 2011.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01433503

R. Koper, Current Research in Learning Design, Journal of Educational Technology & Society, vol.9, issue.1, pp.13-22, 2006.

A. Lejeune and J. P. Pernin, A taxonomy for scenario-based engineering, Proceedings of the IADIS International Conference, pp.249-256, 2004.

V. Guéraud and J. M. Cagnat, Automatic semantic activity monitoring of distance learners guided by pedagogical scenarios, Springer. 1st EC-TEL Conference, pp.476-481, 2006.

V. Guéraud, A. Lejeune, J. M. Adam, M. Dubois, and N. Mandran, Flexible environment for supervising simulation-based learning situations, 14th AIED Conference, pp.698-700, 2009.

A. Lejeune and V. Guéraud, Embedding observation means into the learning scenario: Authoring approach and environment for simulations-based learning, 12th IEEE ICALT Conference, pp.273-275, 2012.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00873890

A. Lejeune, V. Guéraud, and N. Mandran, Improving Usage of Learning Designs by Teachers: A Set of Concepts for Well-Defined Problem Resolution, 13th EC-TEL Conference, vol.9891, pp.404-409, 2016.