Étayage de l'activité expérimentale par un EIAH pour apprendre la notion de métabolisme cellulaire en terminale scientifique, 2017. ,
T4TEL un cadre de référence didactique pour la conception des EIAH, pp.5-22, 2018. ,
L'analyse des pratiques enseignantes en théorie anthropologique du didactique. La Pensée Sauvage, Recherches en Didactique des Mathématiques, vol.19, pp.221-266, 1999. ,
Comment donner du sens aux activités expérimentales ? Mémoire d'habilitation à diriger des recherches, 2013. ,
A Scaffolding Design Framework for Software to Support Science Inquiry, Journal of the Learning Sciences, vol.13, pp.337-386, 2004. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00699773
Une réponse à la prise en compte de l'apprenant dans la TAD : la praxéologie personnelle. La Pensée Sauvage, Recherche en Didactique des Mathématiques, vol.36, pp.1-34, 2016. ,
Scientific Discovery Learning with Computer Simulations of Conceptual Domains, Review of Educational Research, vol.68, issue.2, pp.179-202, 1998. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190680
Putting Teachers in the Loop: Tools for Creating and Customising Simulations, Journal of Interactive Media in Education (Designing and Developing for the Disciplines Special Issue), vol.15, pp.1365-893, 2004. ,
Tracks Analysis in Learning Systems: A Prescriptive Approach, International Journal for e-Learning Security, vol.1, issue.1, pp.3-9, 2011. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01433503
Current Research in Learning Design, Journal of Educational Technology & Society, vol.9, issue.1, pp.13-22, 2006. ,
A taxonomy for scenario-based engineering, Proceedings of the IADIS International Conference, pp.249-256, 2004. ,
Automatic semantic activity monitoring of distance learners guided by pedagogical scenarios, Springer. 1st EC-TEL Conference, pp.476-481, 2006. ,
Flexible environment for supervising simulation-based learning situations, 14th AIED Conference, pp.698-700, 2009. ,
Embedding observation means into the learning scenario: Authoring approach and environment for simulations-based learning, 12th IEEE ICALT Conference, pp.273-275, 2012. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00873890
Improving Usage of Learning Designs by Teachers: A Set of Concepts for Well-Defined Problem Resolution, 13th EC-TEL Conference, vol.9891, pp.404-409, 2016. ,