Dancing to teach better. The challenge(s) and impact(s) of setting up an artistic and cultural approach in a teachers’ training curriculum
Danser pour mieux enseigner ? Enjeux et effets d’un parcours d’éducation artistique et culturelle en formation initiale des enseignants
Résumé
During the 2015-2016 school year the Teachers’ training school and the Preljocaj ballet school set up a training program involving trainee teachers in an art, culture and education scheme. What is at stake in this innovative training workshop which combines artistic skills and teaching work? What impact does it leave on these people’s own professional activities? This research is based on recordings, to locate signs of professional development from the trainee teachers who took part in this training program.
Dans le cadre d’un parcours d’éducation artistique et culturelle, l’École supérieure du professorat et de l’éducation d’Aix-Marseille et le Ballet Preljocaj ont élaboré un programme de formation en 2015-2016 à destination des futurs professeurs. Quels sont les enjeux de cette expérience novatrice de formation, qui articule en continu la pratique artistique et le travail enseignant ? Quel en est l’impact sur l’activité des différents acteurs concernés ? Notre étude s’appuie sur des enregistrements collectifs, permettant le repérage d’indices de développement professionnel des étudiants engagés dans ce dispositif.
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...