J. S. Eyssautier-bavay and . Lefevre-m, Modèles et outils pour rendre possible la réutilisation informatique de profils d'apprenants hétérogènes, 2009.

L. M. , C. A. Jean-daubias, and . Guin-n, A Teacherdedicated Tool Supporting Personalization of Activities, pp.1136-1141, 2009.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01437664

L. M. Jean-daubias and . Guin-n, Generation of pencil and paper exercises to personalize learners' work sequences: typology of exercises and meta-architecture for generators, 2009.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01437732

L. M. , M. A. Jean-daubias, and . Guin-n, A Meta-Model to Acquire Relevant Knowledge for Interactive Learning Environments Personalization, Adaptive, 2009.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01437782

M. E. , A. E. Büdenbender, F. A. Goguadze-g, P. M. Libbrecht-p, and . Ullrich-c, ActiveMath: A Generic and Adaptive Web-Based Learning Environment, IJAIED, pp.385-407, 2001.

T. P. Van-joolingen-w.-r and J. T. De, Précis de recherche en ingénierie des EIAH, en ligne sur le Web, http://membres-liglab.imag.fr/tchounikine/Precis Simquest: Authoring educational simulations. In Authoring tools for advanced technology educational software: Toward cost-effective production of adaptive, interactive, and intelligent educational software, pp.1-31, 2003.

V. C. Delozanne-e, G. Grugeon-b, and R. J. Coulange-l, Des erreurs aux stéréotypes : Des modèles cognitifs de différents niveaux dans le projet Pépite, EIAH'2005, pp.297-308, 2005.