Tabletop games using real environment and physical simulation

Jérémy Laviole 1, 2, * Martin Hachet 1, 2 Christophe Schlick 1, 2
* Auteur correspondant
2 IPARLA - Visualization and manipulation of complex data on wireless mobile devices
Université Sciences et Technologies - Bordeaux 1, Inria Bordeaux - Sud-Ouest, École Nationale Supérieure d'Électronique, Informatique et Radiocommunications de Bordeaux (ENSEIRB), CNRS - Centre National de la Recherche Scientifique : UMR5800
Abstract : The recent widespread of RGBD cameras such as Kinect device from Microsoft opens many new interaction metaphors available to the general public. In this poster we introduce a tabletop interaction metaphor using the depth map from the Kinect: each element on the table is included as a set of physical constraints in a virtual environment. We briefly discuss visualization methods and present a gaming genre adapted to this framework : action-construction games.
Type de document :
Communication dans un congrès
FDG'11 - Foundations of Digital Games, June, 28 - July 1 2011, Jun 2011, Bordeaux, France. ACM, 2011
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [9 références]  Voir  Masquer  Télécharger


https://hal.inria.fr/hal-00661127
Contributeur : Jérémy Laviole <>
Soumis le : mercredi 18 janvier 2012 - 15:46:22
Dernière modification le : vendredi 11 septembre 2015 - 01:07:06
Document(s) archivé(s) le : lundi 19 novembre 2012 - 13:55:44

Identifiants

  • HAL Id : hal-00661127, version 1

Collections

Citation

Jérémy Laviole, Martin Hachet, Christophe Schlick. Tabletop games using real environment and physical simulation. FDG'11 - Foundations of Digital Games, June, 28 - July 1 2011, Jun 2011, Bordeaux, France. ACM, 2011. 〈hal-00661127〉

Partager

Métriques

Consultations de
la notice

239

Téléchargements du document

225