Reactive Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli

Olivier Martin 1 Jean-Dominique Gascuel 2
1 GIPSA-SBM - SBM
GIPSA-DA - Département Automatique
2 ARTIS - Acquisition, representation and transformations for image synthesis
Inria Grenoble - Rhône-Alpes, INPG - Institut National Polytechnique de Grenoble , LJK - Laboratoire Jean Kuntzmann
Abstract : The aim is to study the effects of 2D vs. 3D visual inputs on balance control. Ten subjects were fully immersed in virtual environment, using 10 different 2D/3D motion flow conditions. Analysis of visual and postural responses shows significant differences of reactivity in 3D versus 2D.
Type de document :
Article dans une revue
Cyberpsychology and Behavior, Mary Ann Liebert, 2009, 12 (5), pp.581-673. <10.1089/cpb.2009.9991>


https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00386336
Contributeur : Olivier Martin <>
Soumis le : jeudi 28 avril 2011 - 14:29:24
Dernière modification le : mercredi 17 juin 2015 - 01:13:42
Document(s) archivé(s) le : vendredi 29 juillet 2011 - 02:21:34

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Olivier Martin, Jean-Dominique Gascuel. Reactive Balance Control in Immersive Visual Flows: 2D vs. 3D Virtual Stimuli. Cyberpsychology and Behavior, Mary Ann Liebert, 2009, 12 (5), pp.581-673. <10.1089/cpb.2009.9991>. <hal-00386336>

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