Interactive Visualization of Complex Real-World Light Sources - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2003

Interactive Visualization of Complex Real-World Light Sources

Résumé

Interactive visualization of complex, real-world light sources has so far not been feasible. In this paper, we present an hardware accelerated direct lighting algorithm based on a recent high quality light source acquisition technique. By introducing an approximate reconstruction of the exact model, a multi-pass rendering approach, and a compact data representation, we are able to achieve interactive frame rates. The method is part of the processing pipeline from light source acquisition to high quality lighting of a virtual world.

Domaines

Autre [cs.OH]
Fichier principal
Vignette du fichier
pg_granier_x.pdf (404.25 Ko) Télécharger le fichier
PG03-HW-Mag-Near.mpg (12.02 Mo) Télécharger le fichier
light.avi (3.3 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Autre
Format : Autre

Dates et versions

hal-00308261 , version 1 (27-02-2009)
hal-00308261 , version 2 (27-10-2013)

Identifiants

Citer

Xavier Granier, M. Goesele, W. Heidrich, H.-P. Seidel. Interactive Visualization of Complex Real-World Light Sources. Proceedings of Pacific Graphics 2003, 2003, Canada. pp.59- 66, ⟨10.1109/PCCGA.2003.1238247⟩. ⟨hal-00308261v1⟩
161 Consultations
762 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More