L'étude de films en cours de langue du secteur LANSAD : vers un projet pluridimensionnel - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Pré-Publication, Document De Travail Année : 2011

L'étude de films en cours de langue du secteur LANSAD : vers un projet pluridimensionnel

Résumé

Increasing numbers of university students in France are studying foreign languages while majoring in other disciplines, often in the form of content and language integrated learning (CLIL). This can include the use of content-based films to foster technical, cultural, linguistic and communicative goals. This contribution provides a case-study of one such use based on LA Confidential, where the learners have to solve cognitive-driven or emotion-driven micro-tasks. Observation suggests that such uses of content-based films enhances motivation and harbours potential for learning both language and culture. The experience highlights the importance of integrating the social use of films into pedagogical practice, so that the teacher reaches a triple competence to achieve a kind of pedagogical economy.

Domaines

Linguistique
Fichier principal
Vignette du fichier
MACAIRE_in_DILTEC.pdf (1008.1 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-00580546 , version 1 (28-03-2011)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00580546 , version 1

Citer

Dominique Macaire. L'étude de films en cours de langue du secteur LANSAD : vers un projet pluridimensionnel. 2011. ⟨hal-00580546⟩
290 Consultations
353 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More