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Ouvrages Année : 2013

Marketing Business to Business

Résumé

The Handbook Reference for BtoB Marketing" "Business to Business Marketing" is the reference handbook for years in the French speaking countries. It encompasses the diverse BtoB contexts and combines the most recent academic research to the best business practices. Hence it is an operational guide to better adapt the marketing techniques and tools to professional targets. Written by experts, Business to Business Marketing provides all the steps of the Marketing Approach in an exhaustive and operational way: * The "surveys marketing" (market watch, innovation management, segmentation) * The "strategy marketing" (positioning, marketing plan and strategic matrices) * The "operational marketing" dealing with the elaboration of the offering (innovative product/service, pricing, sales management),and its valorization (communication, lobbying, networking). Moreover this book is enhancing the increasing role played by the final user in the BtoB value chain. Beside the direct customer organization, three other target types are to be taken into account: * The employees of the customer organization - B to B to Employee (BtoBtoE) * The consumers of the customer organization - B to B to Consumer (BtoBtoC) * The users of the customer organization (energy, transportation utilities, administration...) - B to Administration to User (BtoAtoU). In the business context, customers and diverse stakeholders as well might be targeted, especially in project marketing environment, and complex selling processes, both in terms of relational and transactional activities. Additionally, the recent trends in e-communication are developed, including the use of Internet and Social Medias. Pedagogically oriented, the book is user-friendly, based on numerous examples and business cases, from different sectors and companies (IT, telecom, building industry, aeronautics, catering, car equipment, consultancy, etc.). It presents a lot of visual illustrations. Each chapter encompasses questions and a dedicated business case, delivering an efficient and attractive handbook.
Véritable livre de référence en matière de marketing interorganisationnel, conçu par les spécialistes du sujet, Marketing Business to Business traite de manière exhaustive et opérationnelle tous les thèmes fondamentaux du marketing appliqués aux entreprises fournissant d'autres organisations privées ou publiques. Parmi ses points forts : * les études (veille & détection d'affaires, segmentation) * la stratégie (positionnement, plan marketing & matrices stratégiques) * l'élaboration de l'offre (innovation produit/service, pricing, efficience commerciale), sa valorisation et sa diffusion (communication, lobbying, networking). Parfaitement actualisée, cette nouvelle édition met l'accent sur le rôle plus que jamais fondamental du destinataire final dans toute stratégie marketing et relationnelle BtoB. Outre l'organisation cliente, cible du BtoB " classique " et largement analysée dans l'ouvrage, les auteurs soulignent trois autres types de cibles et donc de démarche marketing : * les salariés de l'organisation cliente - B to B to Employee (BtoBtoE) * les clients de l'organisation cliente - B to B to Consumer (BtoBtoC) * les usagers de l'organisation cliente (services publics, administration...) - B to Administration to User (BtoAtoU) C'est bien désormais l'écosystème d'affaire et la relation aux différentes parties prenantes qui sont les moteurs du marketing BtoB, qu'il s'agisse de projets ou d'affaires complexes, de marketing industriel récurrent ou de BtoB de grande diffusion s'appuyant sur Internet et le " social selling ". Particulièrement pédagogique, ce livre est illustré de très nombreux exemples, tirés de secteurs et d'entreprises très variés (informatique, télécoms, bâtiment, aéronautique, restauration, automobile, conseil, etc.). Il offre également une sélection de visuels, des questions et des minicas, et constitue un manuel aussi efficace qu'attractif.
Fichier non déposé

Dates et versions

halshs-00876053 , version 1 (23-10-2013)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00876053 , version 1

Citer

Philippe Malaval, Christophe Benaroya. Marketing Business to Business. PEARSON, pp.713, 2013, 978-2-7440-7648-0. ⟨halshs-00876053⟩
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