La conscience et l’autoconscience des futurs formateurs de FLE dans le développement de la compétence interculturelle - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Glottodidactica. An International Journal of Applied Linguistics Année : 2022

La conscience et l’autoconscience des futurs formateurs de FLE dans le développement de la compétence interculturelle

Résumé

In this paper, we analyse the awareness and self-awareness of future trainers of French as a foreign language in teaching intercultural competence. To do so, we study extracts of students’ books created by MA students, where intercultural competence is developed. We realise that future master’s students are generally aware of the need for intercultural mediation, however some of them focus on descriptive aspects of their culture rather than adopting a mediator’s posture. In fact, they tend to describe and explain a cultural phenomenon rather than encouraging its interpretation and understanding

Domaines

Linguistique

Dates et versions

hal-03793012 , version 1 (30-09-2022)

Identifiants

Citer

Laurie Dekhissi, Effrosyni Lamprou, Freiderikos Valetopoulos. La conscience et l’autoconscience des futurs formateurs de FLE dans le développement de la compétence interculturelle. Glottodidactica. An International Journal of Applied Linguistics, 2022, 49 (1), pp.53-68. ⟨10.14746/gl.2022.49.1.04⟩. ⟨hal-03793012⟩
37 Consultations
0 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More