The What and Why of Whole Number Arithmetic: Foundational Ideas from History, Language and Societal Changes - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2018

The What and Why of Whole Number Arithmetic: Foundational Ideas from History, Language and Societal Changes

Le pourquoi et le comment de l'arithmétique des nombres entiers : Idées fondamentales tirées de l'histoire, de la langue et de l'évolution de la société

Xu Hua Sun
Judy Sayers
  • Fonction : Auteur
Man Keung Siu
  • Fonction : Auteur
Jason Cooper
Jean-Luc Dorier
Sarah Inés González de Lora Sued
Eva Thanheiser
Nadia Azrou
Lynn Mcgarvey
Lisser Rye Ejersbo
Fichier principal
Vignette du fichier
The_23rd_ICMI_Study Chapter_5.pdf (35.07 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Dates et versions

hal-03452930 , version 1 (31-12-2023)

Identifiants

Citer

Xu Hua Sun, Christine Chambris, Judy Sayers, Man Keung Siu, Jason Cooper, et al.. The What and Why of Whole Number Arithmetic: Foundational Ideas from History, Language and Societal Changes. Building the Foundation: Whole Numbers in the Primary Grades, Springer International Publishing, pp.91-124, 2018, New ICMI Study Series, ⟨10.1007/978-3-319-63555-2_5⟩. ⟨hal-03452930⟩
34 Consultations
2 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More