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Communication Dans Un Congrès Année : 2020

What Makes You "Like", "Retweet" or "Comment" a Fundraising Content on Social Media? Exploring the Characteristics of Fundraising Messages on Social Networks

Qu'est-ce qui vous fait « aimer », « retweeter » ou « commenter » un contenu de collecte de fonds sur les réseaux sociaux ?

Résumé

Purpose—Identifying the characteristics of fundraising messages generated by French charities and exploring which of these features engage the most social media users. Methodology — A qualitative approach was conducted on 444 fundraising messages from two of the most popular social media platforms [Facebook & Twitter]. Research implications/limitations—This paper identifies how social media users evaluate content and therefore explore what makes this prosocial content more engaging than another. Practical implications—Charities managers could use the findings of this paper, to design an engaging content and thereby optimizing the efficiency of fundraising campaigns.
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Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-03390922 , version 1 (21-10-2021)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03390922 , version 1

Citer

Benhoumane Ahmed. Qu'est-ce qui vous fait « aimer », « retweeter » ou « commenter » un contenu de collecte de fonds sur les réseaux sociaux ? : Explorations des caractéristiques des messages avec sollicitation de don sur les réseaux sociaux.. Annual Conference of Administrative Sciences Association of Canada (ASAC), Jun 2020, Virtual, Canada. ⟨hal-03390922⟩
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