Materialism : The good, the bad and the ugly - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Journal of Marketing Management Année : 2014

Materialism : The good, the bad and the ugly

Tina M. Lowrey
  • Fonction : Auteur
Mario Pandalaere
  • Fonction : Auteur
Ayalla Ruvio
  • Fonction : Auteur
Elodie Gentina
  • Fonction : Auteur
Pia Furcheim
  • Fonction : Auteur
Maud Herbert
Liselot Hudders
  • Fonction : Auteur
Inge Lens
  • Fonction : Auteur
Naomi Mandel
  • Fonction : Auteur
Agnès Nairn
  • Fonction : Auteur
Adriana Samper
  • Fonction : Auteur
Isabella Soscia
  • Fonction : Auteur
Laurel Steinfield
  • Fonction : Auteur

Résumé

Materialism has a generally held connotation that is associated with character deficiencies, self-centeredness, and unhappiness, and most extant research views materialism as having a negative influence on well-being. In this article, we review and synthesize research that supports both positive and negative outcomes of behaviors associated with materialism. We conceptualize materialism in terms of the motives underlying materialistic behavior, and situate our review and synthesis of materialism research within this context. In doing so, we document the utility of a motives-based view of materialism and propose research agendas that arise from this motives-based perspective.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-02313216 , version 1 (18-03-2020)

Identifiants

  • HAL Id : hal-02313216 , version 1

Citer

L. J. Shrum, Tina M. Lowrey, Mario Pandalaere, Ayalla Ruvio, Elodie Gentina, et al.. Materialism : The good, the bad and the ugly. Journal of Marketing Management, 2014, 30 (17-18), pp.1858-1881 P. ⟨hal-02313216⟩

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