Améliorer la production écrite en français L3 à l’aide d’outils numériques - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2017

Améliorer la production écrite en français L3 à l’aide d’outils numériques

Résumé

This study focuses on teaching and learning French as a third language in the university context in Bulgaria. It proposes an adapted approach to the needs of the multilingual learners at the beginner and intermediate levels who ex¬perience difficulties in creative writing and understanding the conventions of written interaction in French. The study presents part of the results of an action research conducted in 2014-2015 in a university context where English is the language of instruction. The effects of the components of the imple¬mented blended learning system are analyzed with an emphasis on the role of scaffolding and free digital technologies which are likely to enhance the development of written production.
Fichier principal
Vignette du fichier
preprint_communication_UNebrija_HAL.pdf (691.42 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-01835546 , version 1 (11-07-2018)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01835546 , version 1

Citer

Krastanka Bozhinova. Améliorer la production écrite en français L3 à l’aide d’outils numériques. Ediciones Octaedro, Colección Universidad. Experiencias plurilingües en la enseñanza de lenguas extranjeras, pp.51-61, 2017, 978-84-9921-994-3. ⟨hal-01835546⟩

Collections

TICE
178 Consultations
337 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More