La diffusion de senteurs d’ambiance au sein d’un lieu commercial: les premiers résultats d’une étude menée au sein d’un magasin de prêt-à-porter

Abstract :

The author present the first results from a study examining the effects of ambient scent in a cloth shop. The results indicate that the presence of a lavender scent have an impact on affectives, cognitives responses and behavior. Results are commented and some guidelines for managers are discussed.

Document type :
Conference papers
Liste complète des métadonnées

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01661160
Contributor : Okina Université d'Angers <>
Submitted on : Monday, December 11, 2017 - 5:26:38 PM
Last modification on : Friday, January 11, 2019 - 12:12:02 PM

Identifiers

  • HAL Id : hal-01661160, version 1
  • OKINA : ua16519

Collections

Citation

Bruno Daucé. La diffusion de senteurs d’ambiance au sein d’un lieu commercial: les premiers résultats d’une étude menée au sein d’un magasin de prêt-à-porter. 16ème congrès international de l'Association Française du Marketing, 2000, Montréal, Canada. pp.747-756. ⟨hal-01661160⟩

Share

Metrics

Record views

119