HAL will be down for maintenance from Friday, June 10 at 4pm through Monday, June 13 at 9am. More information
Skip to Main content Skip to Navigation
Conference papers

La diffusion de senteurs d’ambiance au sein d’un lieu commercial: les premiers résultats d’une étude menée au sein d’un magasin de prêt-à-porter

Abstract :

The author present the first results from a study examining the effects of ambient scent in a cloth shop. The results indicate that the presence of a lavender scent have an impact on affectives, cognitives responses and behavior. Results are commented and some guidelines for managers are discussed.

Document type :
Conference papers
Complete list of metadata

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01661160
Contributor : Okina Univ Angers Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Monday, December 11, 2017 - 5:26:38 PM
Last modification on : Wednesday, April 6, 2022 - 4:08:17 PM

Identifiers

  • HAL Id : hal-01661160, version 1
  • OKINA : ua16519

Collections

Citation

Bruno Daucé. La diffusion de senteurs d’ambiance au sein d’un lieu commercial: les premiers résultats d’une étude menée au sein d’un magasin de prêt-à-porter. 16ème congrès international de l'Association Française du Marketing, 2000, Montréal, Canada. pp.747-756. ⟨hal-01661160⟩

Share

Metrics

Record views

122