Paradoxes of sustainable food and consumer coping strategies - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2014

Paradoxes of sustainable food and consumer coping strategies

Résumé

This study aims to approach consumers’ behaviours towards the paradoxes of sustainable food. A qualitative research was carried out with non engaged individuals in France and Italy and, in a second step, with consumers who have already engaged in the local purchase network. Results show different coping strategies among non engaged French and Italian consumers in compliance with the environmental and cultural conditions; on the contrary engaged participants evocate a supranational culture, as well as the same practices and representations.
Cette étude s’intéresse aux comportements des consommateurs face aux paradoxes de l’Alimentation durable. Une recherche qualitative a été menée auprès d’individus non engagés en France et en Italie puis, auprès de consommateurs engagés dans les circuits courts. Les résultats mettent en évidence des stratégies de coping différentes en France et en Italie pour les individus non engagés ; en revanche, les participants engagés évoquent une culture supranationale avec des représentations et des pratiques similaires.
Fichier principal
Vignette du fichier
WP_4_2014_1.pdf (819.18 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-01594077 , version 1 (05-06-2020)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01594077 , version 1
  • PRODINRA : 274410

Citer

Romina Moruzzi, Lucie Sirieix. Paradoxes of sustainable food and consumer coping strategies. 43. EMAC Annual Conference, European Marketing Academy (EMAC). BEL., Jun 2014, Valence, Spain. 9 p. ⟨hal-01594077⟩
164 Consultations
50 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More