Prendre en compte les métamorphoses du Numérique : vers une approche documentaire du didactique - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Union - Revista iberoamericana de education matematica Année : 2016

Prendre en compte les métamorphoses du Numérique : vers une approche documentaire du didactique

Résumé

The digital metamorphosis of teaching and learning conditions leads to a change of paradigm. Instead of thinking the integration of new tools in teaching processes, the issue is to analyze the immersion of these processes in new environments, offering new opportunities for searching resources and developing collective work. This paper proposes a new theoretical approach for analyzing how teachers are dealing with these opportunities, and uses this approach for describing a national French research project, studying teachers' work with/for resources, taking into account both individual and collective components. The paper concludes in evidencing new issues the research has to face.
Fichier principal
Vignette du fichier
Trouche-Union_2016.pdf (554.93 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Loading...

Dates et versions

hal-01539515 , version 1 (15-06-2017)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01539515 , version 1

Citer

Luc Trouche. Prendre en compte les métamorphoses du Numérique : vers une approche documentaire du didactique. Union - Revista iberoamericana de education matematica, 2016, 45, pp.7-23. ⟨hal-01539515⟩
98 Consultations
84 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More