Track loading limits and cross acceptance of vehicle approvals - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit Année : 2015

Track loading limits and cross acceptance of vehicle approvals

Résumé

The requirements for track loading limits are one of the main barriers to simple cross-acceptance of vehicles where rolling stock that is already operating successfully in one (or more) networks has to be re-tested before it can be approved for operation on another network. DynoTRAIN WP 4 studied this area in order to determine whether the additional requirements were justified, or if the process could be made much cheaper and simpler without increasing the risk of track deterioration for the networks. The review of national requirements identified modified criteria and limit values for track forces in some member states but these can be obtained from additional analysis of the normal test results with no new tests required. The influence of design rail inclination has also been found not to be significant, provided a realistic range of wheel-rail contact conditions are included in the tests. For line speeds greater than or equal to 160km/h the current standards for track construction across the member states appear to be similar. On lower speed lines in some countries, a 'weaker' track condition may require a lower limit on one of the vehicle assessment parameters. Track dynamics modelling has shown that the vehicle assessment parameters used in international standards are suitable for use in cross-acceptance for track forces. The use of multiple regression analysis allows the estimated maximum value for relevant parameters to be evaluated for different target conditions and then compared with the appropriate limit value, or with values for existing, comparable vehicles. Guidance has also been provided on the relevant parameters to consider when developing operating controls for different types of track deterioration.
Les exigences pour les limites de chargement de la voie sont l'un des principaux obstacles à la simple acceptation croisée des Îhicules lorsque le matériel roulant qui fonctionne déjà avec succès dans un (ou plusieurs) réseaux doit être retesté avant qu'il puisse être approuÎ pour fonctionner sur un autre réseau. Le Work Package 4 du projet DynoTRAIN a étudié ce sujet afin de déterminer si les exigences supplémentaires de chaque réseau étaient justifiées ou si le processus pouvait être rendu beaucoup moins cher et plus simple sans augmenter le risque de détérioration des voies pour les réseaux. L'examen des exigences nationales identifiées modifient les critères et valeurs limites pour les forces exercées sur la voie dans certains états membres; cependant, cela peut être obtenu à partir d'une analyse supplémentaire des résultats d'essai normaux, sans nouveaux tests. L'influence de l'inclinaison initiale du rail a également été trouÎe peu significative, à condition qu'une gamme réaliste de conditions de contact roues-rails soit incluse dans les tests. Pour une vitesse de ligne supérieure ou égale à 160 km / h, les normes actuelles pour la construction de voies dans les états membres semblent être similaires. Sur les lignes à vitesse inférieure dans certains pays, un état des voies «plus faible» peut nécessiter une limite inférieure pour certains Îhicules. La modélisation de la dynamique des voies a montré que concernant les paramètres d'évaluation des Îhicules utilisés dans les divers pays, les normes sont appropriées pour une utilisation croisée pour les forces sur la voie. L'utilisation de l'analyse de régression multiple permet d'estimer la valeur maximale pour les paramètres pertinents à évaluer pour différentes conditions cible et ensuite de les comparer avec la valeur limite appropriée, ou avec des valeurs connues pour des Îhicules existants et comparables. Des conseils ont également été fournis sur les paramètres pertinents à considérer lors de l'élaboration de contrôles d'exploitation pour différents types de détérioration de voie.
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Dates et versions

hal-01514868 , version 1 (26-04-2017)

Identifiants

Citer

Bridget Eickhoff, Laura Mazzola, Yann Bezin, Gareth Tucker, Hinnerk Stradtmann, et al.. Track loading limits and cross acceptance of vehicle approvals. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 2015, 229 (6), ⟨10.1177/0954409715575092⟩. ⟨hal-01514868⟩
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