L'influence des logiciels sur l'enseignement des mathématiques : contenus et pratiques, Actes du séminaire DGESCO de février, 2007. ,
Learning mathematics in a CAS environment: The genesis of a reflection about instrumentation and the dialectics between technical and conceptual work, International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol.7, issue.3, pp.245-274, 2002. ,
DOI : 10.1023/A:1022103903080
A Model for Analysing Algebraic Processes of Thinking, Perspectives on school algebra, pp.61-81, 2001. ,
DOI : 10.1007/0-306-47223-6_4
La transposition informatique. Note sur un nouveau problème pour la didactique, Vingt ans de Didactique des Mathématiques en France, pp.364-370, 1994. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190646
The ICT Impact Report.A review of studies of ICT impact on schools in Europe Report by European Schoolnet in the framework of the European Commission's ICT cluster, 2006. ,
Actes des journées de formation de formateurs, pp.58-66, 1999. ,
The influence of computers and informatics on mathematics and its teaching. Science and Technology Education, 1992. ,
The didactical challenge of symbolic calculators, 2004. ,
DOI : 10.1007/b101602
The co-construction of a mathematical and a didactical instrument, Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 7), 2011. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01273866
Evolution des usages du tableur In Rapport intermédiaire de l'ACI-EF Genèses d'usages professionnels des technologies chez les enseignants, 2006. ,
Intégration d'outils informatiques dans l'enseignement des mathématiques, Etude du cas des tableurs. (Doctoral dissertation, 2005. ,
An ???Instrumental Approach??? to Study the Integration of a Computer Tool Into Mathematics Teaching: the Case of Spreadsheets, International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol.10, issue.1, pp.109-141, 2005. ,
DOI : 10.1007/s10758-005-0395-z
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01273799
Integration of technology in the design of geometry tasks with Cabri, International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol.63, pp.283-317, 2001. ,
L'intégration d'instruments informatiques dans l'enseignement : une approche par les techniques, Educational Studies in Mathematics, vol.43, issue.1, pp.1-30, 2000. ,
DOI : 10.1023/A:1012086721534
Teachers??? Activities in Technology-Based Mathematics Lessons, International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol.9, issue.2, pp.327-357, 2004. ,
DOI : 10.1007/s10758-004-3467-6
Le système complexe et cohérent des pratiques des enseignants de mathématiques : une double approche, Revue canadienne de l'enseignement des sciences, des mathématiques et des technologies, pp.505-528, 2002. ,
People and technology -a cognitive approach to contemporary instruments, 2002. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01020705
Pupils' strategies and the Cartesian method for solving problems: the role of spreadsheets, Proceedings of PME 21, pp.72-79, 1997. ,
Teachers, technologies and the structures of schooling, Proceedings of CERME 5, pp.52-68, 2007. ,
Instrumental Genesis, Individual and Social Aspects, 2005. ,
DOI : 10.1007/0-387-23435-7_9
The didactical challenge of symbolic calculators: turning a computational device into a mathematical instrument, pp.197-230 ,