Time Management in Training
Rapport au temps et orchestration des temporalités en formation.
Résumé
This contribution presents a summary of discussions held in a workshop which was devoted to time management in training and gathered practitioners, researchers and experts in distance learning courses. The difficulties for both learners and trainers to manage their time have been reviewed with a view to sharing solutions which have been experienced. The personal history of individuals highlights the key role played by people's psychological ability to manage fragmented timing and shows that the way people relate to time implies more widely the way people relate to themselves and to their environment.
Cette contribution propose une synthèse des réflexions menées au cours d’un atelier portant
sur les temporalités en formation réunissant des praticiens et des chercheurs spécialistes de
l’enseignement à distance. Les difficultés d’orchestration du temps des apprenants et des
formateurs ont été questionnées en vue de partager des solutions expérimentées. Le vécu des
sujets met en évidence le rôle central d’une dimension psychologique dans la capacité de
gestion des temporalités éclatées et montre que le rapport au temps implique de façon plus
large le rapport à soi et le rapport à son environnement.
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Loading...