Framework for a Competency-Driven, Multi-viewpoint, and Evolving Learner Model, Eds. Intelligent Tutoring Systems, pp.702-705, 2008. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00579354
Reactions to Inspectable Learner Models: Seven Year Olds to University Students, Proceedings of Workshop on Learner Modelling for Reflection, International Conference on Artificial Intelligence in Education 2005, pp.1-10, 2005. ,
Towards promoting meta-cognition using emotive interface personas within Open-Learner Modelling Environments, In R. Luckin, K. R. Koedinger & J ,
Artificial Intelligence in Education -Building Technology Rich Learning Contexts That Work, pp.687-688, 2007. ,
La transposition didactique. Du savoir savant au savoir enseigné. Grenoble : La pensée sauvage, 1991. ,
Utilisation du modèle praxéologique de référence dans un environnement informatique d'apprentissage humain, 4° Congrès International, 2013. ,
On-line Formative Assessments, 2007. ,
Questions et tests en ligne sur des plateformes, EIAH, 2011. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00692023
Online and Traditional Formative Asessment: Experience From a First-Year Property Course. The 19th Annual Conference of the Pacific Rim Real Estate Society, 2013. ,
La validation des épreuves d'évaluation selon l'approche par les compétences, Mesure et évaluation en éducation, pp.1-26, 2005. ,