Music notation for everyone ,
L'analyse musicale : une pratique et son histoire, 2009. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01106419
TIAALS : A new generic set of tools for the interactive aural analysis of electroacoustic music, Electroacoustic Music Studies Network, p.2013, 2013. ,
iAnalyse : un logiciel d'aide à l'analyse musicale, Journées d'Informatique Musicale, pp.115-121, 2008. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01258378
mu- sic21 : A toolkit for computer-aided musicology and symbolic music data, In Int. Society for Music Information Retrieval Conf, 2010. ,
Vers une analyse automatique des formes sonates, 2014. [14] Nicolas Donin. Manières d'écouter des sons. quelques aspects du projet Écoutes signées (Ircam). DEMéter, 2013. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01009166
Instrumenter les opérations d'écoute analytique ? un bilan du projet " écoutes signées, Journées d'Informatique Musicale, pp.165-174, 2003. ,
L'acousmographe 3, 2010. ,
Partitions musicales augmentées, Journées d'Informatique Musicale, 2010. ,
Computational Fugue Analysis, Computer Music Journal, vol.4, issue.5, p.2015 ,
DOI : 10.2307/40285812
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01113520
Modeling texture in symbolic data, In Int. Society for Music Information Retrieval Conf, p.2014, 2014. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01057017
The GUIDO music notation format, Int. Computer Music Conference, pp.451-454, 1998. ,
JAMS : a JSON annotated music specification for reproducible MIR research, Int. Society for Music Information Retrieval Conf, p.2014, 2014. ,
Music Information Processing Using the Humdrum Toolkit: Concepts, Examples, and Lessons, Computer Music Journal, vol.10, issue.3, pp.11-26, 2002. ,
DOI : 10.2307/40285700