"Learning to live better together": enabling schools and communities to implement a health promotion policy and minimize health inequalities in France

Abstract : Reducing health inequalities is an issue of fairness and social justice, and action should be focused on reducing the gradient. Giving every child the best start in life is crucial to reducing health inequalities across the life-course. Family, local communities and schools have a key role to play in achieving equity from the start.
Type de document :
Autre publication
Rapport. 2013, pp.47-59
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [18 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01063827
Contributeur : Julie Pironom <>
Soumis le : lundi 15 septembre 2014 - 13:54:22
Dernière modification le : jeudi 30 novembre 2017 - 09:16:24
Document(s) archivé(s) le : mardi 16 décembre 2014 - 10:26:21

Fichier

Jourdan_-_Learning_to_live_bet...
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

  • HAL Id : hal-01063827, version 1

Collections

Citation

Didier Jourdan. "Learning to live better together": enabling schools and communities to implement a health promotion policy and minimize health inequalities in France. Rapport. 2013, pp.47-59. 〈hal-01063827〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

253

Téléchargements de fichiers

127