An overview of LSA-based systems for supporting learning and teaching

Abstract : We present an overview of LSA-based systems that have been used in instructional settings. Current research on this subject does not take into account the cognitive aspects of learning and teaching, and describes the systems at a techni¬cal level. We propose a cognitive-based classification of these systems that can lead to the design of novel LSA-based applications.
Type de document :
Communication dans un congrès
IOS Press. AIED2009, Jul 2009, Brighton, United Kingdom. pp.157-164, 2009, 〈10.3233/978-1-60750-028-5-157〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [50 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00404731
Contributeur : Philippe Dessus <>
Soumis le : vendredi 17 juillet 2009 - 09:25:32
Dernière modification le : jeudi 21 juin 2018 - 15:28:14
Document(s) archivé(s) le : lundi 15 octobre 2012 - 15:28:08

Fichier

aied09.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

TICE | LSE | UGA

Citation

Philippe Dessus. An overview of LSA-based systems for supporting learning and teaching. IOS Press. AIED2009, Jul 2009, Brighton, United Kingdom. pp.157-164, 2009, 〈10.3233/978-1-60750-028-5-157〉. 〈hal-00404731〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

252

Téléchargements de fichiers

277