Compétence sociolinguistique et dysfluence en L2 - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Pré-Publication, Document De Travail Année : 2010

Compétence sociolinguistique et dysfluence en L2

Résumé

In this article we look at elements of dysfluency in speech. Applying the methods of conversation analysis, we look at how apparent dysfluency in speech can in fact serve to bring about interactional fluency. We look at how this phenomenon can be observed in L2 data as learners use hesitation as an interactional device. We suggest this fluency in interaction can be considered as sociolinguistic competence in L2.

Domaines

Linguistique
Fichier principal
Vignette du fichier
ANDRETYNEPLANGV2.pdf (634.18 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-00521112 , version 1 (25-09-2010)
hal-00521112 , version 2 (11-10-2010)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00521112 , version 2

Citer

Virginie André, Henry Tyne. Compétence sociolinguistique et dysfluence en L2. 2010. ⟨hal-00521112v2⟩
241 Consultations
880 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More