American Philosophy of Technology : the Empirical Turn, 1999. ,
« Le moment de l'apocalypse », 1967. ,
« The Three Rs », Design Studies, 1979. ,
La valeur heuristique de la littérature numérique, 2014. ,
La transition numérique au coeur de la stratégie d'entreprise, étude financée par la Caisse des Dépôts et le Groupe, 2014. ,
« Designerly Ways of Knowing », Design Studies, 1982. ,
Qu'est-ce que la philosophie ?, 1991. ,
The Quest for Certainty: A Study of the Relation of Knowledge and Action Company ; trad. fr. La quête de certitude : une étude de la relation entre connaissance et action, 1929. ,
A Companion ? " sur " ? 100 to Digital Humanities Blackwell : http://www.digitalhumanities.org « Acts of Translation : Digital Humanities and the Archive Interface », communication au colloque Media in Transition 6 : Stone and Papyrus, Storage and Transmission, MIT, Speculative Computing : Aesthetic Provocations in Humanities Computing Why Design ? », blog Hyperstudio: Digital Humanities at MIT, 2004. ,
« L'éclipse de l'objet dans les théories du projet en design », The Design Journal, 2005. ,
« Searching for Design Research Questions: Some Conceptual Clarifications Questions, Hypotheses & Conjectures: discussions on projects by early stage and senior design researchers, Design Research Network/iUniverse, pp.24-26, 2008. ,
« La recherche-projet en design et la question de la question de recherche : essai de clarification conceptuelle, Sciences du Design, p.1, 2015. ,
The AEsthetics of Imagination in Design, 2013. ,
The Discovery of Grounded Theory; Strategies for Qualitative Research, Nursing Research, vol.17, issue.4, 1967. ,
DOI : 10.1097/00006199-196807000-00014
Qu'est-ce que la philosophie antique ?, 1995. ,
L'Esthétique industrielle, p.3, 1961. ,
Technology and the Lifeworld : From Garden to Earth, 1990. ,
Postphenomenology and Technoscience : The Peking University Lectures, 2009. ,
« When Atoms Meet Bits: Social Media, the Mobile Web and ? " sur, 2012. ,
Design Research Through Practice: From the Lab, Field, and Showroom, IEEE Transactions on Professional Communication, vol.56, issue.3, 2012. ,
DOI : 10.1109/TPC.2013.2274109
« Recherche-création en design à plein régime : un constat, un manifeste, un programme, Sciences du Design, p.1, 2015. ,
L'intelligence collective : pour une anthropologie du cyberspace, 1994. ,
« Critique et visionnaire : le double regard des sciences humaines », préface à S. Vial, L'être et l'écran, 2013. ,
Le design des programmes : des façons de faire du numérique, Thèse de Doctorat, 2014. ,
Design research now : essays and selected projects, 2007. ,
DOI : 10.1007/978-3-7643-8472-2
The Design Way: Intentional Change in an Unpredictable World, 2003. ,
Design pour un monde réel, 1971. ,
« L'écrit d'écran, pratiques d'écriture et informatique », Communications & langages, vol.107, 1996. ,
Defining Digital Humanities: A Reader, 2013. ,
« Connected, but alone? », conférence TED, mars 2012, 2012. ,
L'entretien d'explicitation, 1994. ,
Pratiques de l'entretien d'explicitation, 1997. ,