La psychologie cognitive au service de la conception de l'environnement d'apprentissage AMBRE, Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et l'Industrie, 2002. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/edutice-00000657
Case-?based reasoning: Foundational issues, methodological variations, and system approaches, pp.39-59, 1994. ,
Redeem : ITS authoring tools and human teaching, Workshop on Modelling Human Teaching Tactics -? ITS2000, 2000. ,
DOI : 10.1109/icalt.2001.943896
URL : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.422.8726
L'acquisition des connaissances Hachette Education, Enseigner à des adolescents. Manuel de Psychologie, pp.78-113, 2001. ,
The Cognitive Tutor Authoring Tools (CTAT): Preliminary Evaluation of Efficiency Gains, Intelligent Tutoring Systems, pp.61-70, 2006. ,
DOI : 10.1007/11774303_7
A new paradigm for intelligent tutoring systems: Example-?tracing tutors, International Journal of Artificial Intelligence in Education, vol.19, issue.2, pp.105-154, 2009. ,
Maintaining knowledge about temporal intervals, Communications of the ACM, vol.26, issue.11, pp.832-843, 1983. ,
DOI : 10.1145/182.358434
The architecture of cognition. Cambridge, 1983. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00699788
The Geometry Tutor, International Joint Conferences on Artificial Intelligence, 1985. ,
A development system for model tracing tutors, International Conference in the Learning Sciences. Northwestern University, 1991. ,
The Geometry Tutor, International Joint Conferences on Artificial Intelligence, pp.1-7, 1985. ,
Cognitive Tutors: Lessons Learned, Journal of the Learning Sciences, vol.21, issue.6, pp.167-207, 1995. ,
DOI : 10.1016/0364-0213(88)90023-7
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00699789
Méthodes ascendantes pour l'ingénierie des connaissances. Mémoire d'HDR, 2005. ,
Arts et sciences du numérique : Ingénierie des connaissances et critique de la raison computationnelle. Mémoire d'HDR, 2004. ,
Adapting to when students game an intelligent tutoring system Taiwan, Intelligent Tutoring Systems, pp.392-401, 2006. ,
Un micromonde de géométrie, Cabri-?géomètre, Thèse de doctorat, 1990. ,
Importation de traces existantes dans un système de gestion de bases de traces, 2014. ,
Training in Self-Explanation and Self-Regulation Strategies: Investigating the Effects of Knowledge Acquisition Activities on Problem Solving, Cognition and Instruction, vol.16, issue.2, pp.122-133, 1995. ,
DOI : 10.1016/0749-596X(86)90002-1
A Programming by Demonstration Authoring Tool for Model-Tracing Tutors, International Journal of Artificial Intelligence in Education, vol.8, pp.3-4, 1997. ,
DOI : 10.1007/978-94-017-0819-7_4
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00197385
Content effects in problem categorization and problem solving., Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, vol.22, issue.3, pp.932-945, 1996. ,
DOI : 10.1037/0278-7393.22.3.792
Conception et mise en place d'un entrepôt de traces et processus de traitement EIAH : UnderTracks, Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.41-42, 2013. ,
Aplusix, un EIAH de l'algèbre, Environnements informatiques pour l'apprentissage humain (Traité IC2, série Cognition et traitement de l'information), pp.333-350, 2006. ,
CommonKADS library for expertise modelling: reusable problem solving components, 1994. ,
ELM-ART: An intelligent tutoring system on world wide web, Intelligent Tutoring Systems, pp.261-269, 1996. ,
DOI : 10.1007/3-540-61327-7_123
Bricoles: une approche dispositive des applications Web 2.0 utilisables pour enseigner, Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.137-142, 2007. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00161480
Using worked examples as an instructional support in the algebra classroom., Journal of Educational Psychology, vol.86, issue.3, pp.360-367, 1994. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.86.3.360
Raisonnement par analogie et généralisation des connaissances, Développement et fonctionnement cognitif: vers une intégration, pp.125-152, 1999. ,
La praxéologie comme modèle didactique pour la problématique EIAHEtude de cas : la modélisation des connaissances des élèves. Mémoire d'HDR, 2010. ,
Utilisation du modèle praxéologique de référence dans un environnement informatique d'apprentissage humain, 4ème Congrès International de la Théorie Anthropologique du Didactique, 2013. ,
Vers des traces numériques comme objets informatiques de premier niveau : une approche par les traces modélisées, Intellectica, vol.59, issue.1, 2013. ,
Self-Explanations: How Students Study and Use Examples in Learning to Solve Problems, Cognitive Science, vol.2, issue.2, pp.145-182, 1989. ,
DOI : 10.1207/s15516709cog1302_1
Categorization and Representation of Physics Problems by Experts and Novices*, Cognitive Science, vol.5, issue.2, pp.121-152, 1981. ,
DOI : 10.1207/s15516709cog0502_2
Ingénierie et réingénierie des EIAH : l'approche REDiM. Mémoire d'HDR, 2007. ,
Modélisation et construction de traces d'utilisation d'une activité d'apprentissage: une approche langage pour la réingénierie d'un EIAH, Sciences et Technologies de l'Information et de La Communication Pour l'Education et La Formation, p.14, 2007. ,
Mise en Place de la Personnalisation Dans le Cadre des MOOCs, 2014. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01177839
Production d'exercices hypermédias et mise en oeuvre pédagogique, 8èmes Journées Informatique et Pédagogie des Sciences Physiques, 1998. ,
POEM. Retrieved from http, 2014. ,
Effects of schema acquisition and rule automation on mathematical problem-solving transfer., Journal of Educational Psychology, vol.79, issue.4, pp.347-362, 1987. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.79.4.347
Knowledge tracing: Modeling the acquisition of procedural knowledge. User Modeling and User-?Adapted Interaction, pp.253-278, 1994. ,
Intelligent Tutoring Systems, Handbook of Human-?Computer Interaction, 1997. ,
DOI : 10.1016/B978-044481862-1.50103-5
Trace-?Based Reasoning ? Modeling Interaction Traces for Reasoning on Experiences, Florida Artificial Intelligence Research Society. St. Pete Beach, 2013. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00830444
Concevoir des assistants intelligents pour des applications fortement orientées connaissances : problématiques , enjeux et étude de cas, 2010. ,
Authoring of Adaptative Hypermedia, Educational Technology & Society, vol.8, issue.3, pp.6-8, 2005. ,
The Three Layers of Adaptation Granularity, User Modeling, pp.4-14, 2003. ,
DOI : 10.1007/3-540-44963-9_4
Role of Analogical Reasoning in the Induction of Problem Categories, Journal of Experimental Psychology : Learning, Memory, and Cognition, vol.5, pp.1103-1124, 1992. ,
Scaffolding the students' activity of experimental design with a dedicated software: copex-?chimie, European Science Education Research Association, 2009. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00948786
A learning objects generator with xml-?xslt technology, TICE2002, session ARIADNE, 2002. ,
Types and qualities of knowledge, Educational Psychologist, vol.30, issue.2, pp.105-113, 1996. ,
DOI : 10.1016/0167-9287(91)80006-J
Instrumentation de la supervision de l'apprentissage par la réutilisation d'indicateurs : Modèles et Architecture, Thèse de doctorat, 2009. ,
Apprendre à partir d'exemples: Abstraction de règles et/ou mémoire d'exemplaires ? L'Année Psychologique, pp.325-348, 2001. ,
Is case-based reasoning a source of knowledge generalisation?, European Journal of Cognitive Psychology, vol.18, issue.3, pp.435-453, 2003. ,
DOI : 10.3758/BF03201149
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01441359
Eliciting self-? explanations improves problem solving: What processes are involved ?, Current Psychology of Cognition, vol.13, issue.3, pp.325-351, 1997. ,
State of the art on Interaction and Collaboration Analysis, 2004. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190145
Ingénierie des indicateurs d'activités à partir de traces modélisées pour un Environnement Informatique d'Apprentissage Humain, Sciences et Technologies de l'Information et de La Communication Pour l'Education et La Formation, p.16, 2009. ,
Cadre conceptuel pour l'élaboration d'indicateurs de collaboration à partir des traces d'activité, Thèse de doctorant, 2010. ,
The Roles of Similarity in Transfer: Separating Retrievability From Inferential Soundness, Cognitive Psychology, vol.25, issue.4, pp.525-575, 1993. ,
DOI : 10.1006/cogp.1993.1013
Analogical problem solving, Cognitive Psychology, vol.12, issue.3, pp.306-355, 1980. ,
DOI : 10.1016/0010-0285(80)90013-4
Schema induction and analogical transfer, Cognitive Psychology, vol.15, issue.1, pp.1-38, 1983. ,
DOI : 10.1016/0010-0285(83)90002-6
URL : http://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/2027.42/25331/1/0000776.pdf
Do contrasting examples facilitate schema acquisition and analogical transfer?, Canadian Journal of Psychology/Revue canadienne de psychologie, vol.46, issue.4, pp.539-550, 1992. ,
DOI : 10.1037/h0084333
Modèles et outils génériques pour mettre en place des systèmes d'assistance épiphytes, Thèse de doctorat, 2014. ,
Evolutive learners profiles, ?MEDIA 2011 -? World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, 2011. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01354426
Teaching Expertise is at the Core of ITS Research, International Journal of Artificial Intelligence in Education, vol.10, pp.335-349, 1999. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190206
Processes and development of understanding, Metacognition, motivation and understanding, Metacognition, motivation, and understanding, pp.289-313, 1987. ,
From a Customizable ITS to an Adaptive ITS, In Artificial Intelligence in Education, pp.141-150, 2013. ,
DOI : 10.1007/978-3-642-39112-5_15
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01339180
Personnalisation de l'apprentissage dans l'EIAH AMBRE-?add. In Atelier " Personnalisation de l'apprentissage : quelles approches pour quels besoins ?, 2011. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01354403
The Ambre ILE: How to Use Case-Based Reasoning to Teach Methods, Intelligent Tutoring Systems, pp.782-791, 2002. ,
DOI : 10.1007/3-540-47987-2_78
Utiliser des connaissances abstraites ou contextualisées pour proposer différents types d'aide, Technologies de l'information et de la connaissance dans l'enseignement supérieur et l'industrie, pp.195-202, 2002. ,
Surface and structural similarity in analogical transfer, Memory & Cognition, vol.23, issue.4, pp.332-340, 1987. ,
DOI : 10.3758/BF03197035
Four easy pieces: Development systems for knowledge-?based generative instruction, International Journal of Artificial Intelligence in Education, vol.10, pp.1-45, 1999. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00197336
De l'intégration de chercheurs, d'experts, d'enseignants et d'apprenants à la conception d'un EIAH, Technologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et l'Industrie, pp.290-297, 2004. ,
Ingénierie des profils d'apprenants. Mémoire d'HDR, 2011. ,
Modèles et outils pour rendre possible la réutilisation informatique de profils d'apprenants hétérogènes. Sciences et Technologies de l'Information et de La Communication Pour l'Education et La Formation, pp.171-208, 2009. ,
Estimating student proficiency using an item response theory model Taiwan, Intelligent Tutoring Systems, pp.473-480, 2006. ,
Effective practice in objective assessment, LTSN Physical Sciences Centre. LTSN Physical Sciences, 2003. ,
Scientific Discovery Learning with Computer Simulations of Conceptual Domains, Review of Educational Research, vol.68, issue.2, pp.179-201, 1998. ,
DOI : 10.3102/00346543068002179
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190680
MDA explained: the model driven architecture: practice and promise, 2003. ,
Opening the Door to Non-programmers: Authoring Intelligent Tutor Behavior by Demonstration, Intelligent Tutoring Systems, pp.162-174, 2004. ,
DOI : 10.1007/978-3-540-30139-4_16
Avoiding Problem Selection Thrashing with Conjunctive Knowledge Tracing, Educational Data Mining, pp.91-100, 2011. ,
Case-?Based Reasoning, 1993. ,
Conception d'un langage d'interrogation des traces accessible à des non-?informaticiens, 2014. ,
EIAH : quel retour d'informations pour le tuteur ? In Technologies de l'information et de la connaissance dans l'enseignement supérieur et l'industrie, pp.81-87, 2002. ,
Un langage de modélisation pédagogique basé sur UML. Sciences et Technologies de l'Information et de La Communication Pour l'Education et La Formation, pp.89-116, 2005. ,
Assistance à la construction et la comparaison de techniques de diagnostic des connaissances, Thèse de doctorat, 2013. ,
Méthodologie d'assistance pour la comparaison de techniques de diagnostic des connaissances, Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement, pp.11-19, 2012. ,
Assistance à la conception de techniques de diagnostic des connaissances, Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.203-214, 2013. ,
Comparing Student Models in Different Formalisms by Predicting Their Impact on Help Success, In Artificial Intelligence in Education, pp.161-170, 2013. ,
DOI : 10.1007/978-3-642-39112-5_17
Comparaison de l'impact de techniques de diagnostic des connaissances sur l'apprentissage d'une stratégie d'aide, Journée EIAH&IA 2013, 2013. ,
Case-based reasoning, The Knowledge Engineering Review, vol.9, issue.01, 1996. ,
DOI : 10.1017/S0269888900006585
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01060352
Processus unifié pour la personnalisation des activités pédagogiques : méta-?modèle, modèles et outils, Thèse de doctorat, 2009. ,
Adapte, a Tool for the Teacher to Personalize Activities, 9th International Conference on Intelligent Tutoring Systems (ITS'2008), pp.699-701, 2008. ,
DOI : 10.1007/978-3-540-69132-7_82
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01500836
Personnaliser des activités pédagogiques de manière unifiée : une solution à la diversité des dispositifs, Revue Des Sciences et Technologies de l'Information et de La Communication Pour l'Education et La Formation (STICEF), 2012. ,
Intégration de données hétérogènes : un exemple pour la constitution de profils d'apprenants, Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement, pp.147-157, 2012. ,
Generation of pencil and paper exercises to personalize learners' work sequences: typology of exercises and meta-?architecture for generators, E-?Learn 2009 (World Conference on E-?Learning in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education, 2009. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01437732
A Meta-model to Acquire Relevant Knowledge for Interactive Learning Environments Personalization, 2009 Computation World: Future Computing, Service Computation, Cognitive, Adaptive, Content, Patterns, 2009. ,
DOI : 10.1109/ComputationWorld.2009.37
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01437782
Modélisation des connaissances et de l'interaction. Application aux Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, 2009. ,
Machines partenaires des apprenants et des enseignants -? Étude dans le cadre d'environnements supports de projets pédagogiques, 2002. ,
Les rétroactions épistémiques dans les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain. Mémoire d'HDR, 2009. ,
Modelling Teaching Strategies, International Journal of Artificial Intelligence in Education, vol.6, issue.23, pp.117-152, 1995. ,
REDEEM: Exploiting symbiosis between psychology and authoring environments, International Journal of Artificial Intelligence in Education, vol.8, pp.3-4, 1997. ,
Basing Learner Modelling on an Ontology of Knowledge and Skills, 2014 IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologies, pp.321-323, 2014. ,
DOI : 10.1109/ICALT.2014.98
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01301064
Prise en compte d'une ontologie des savoirs dans la construction d'un profil d'apprenant, 2014. ,
Analyse de traces et personnalisation des environnements informatiques pour l'apprentissage humain, Traité IC2 : Informatique et systèmes d'information. Hermès Sciences, 2009. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01499545
Samotraces, 2014. ,
Learning by Teaching SimStudent: Technical Accomplishments and an Initial Use with Students, Intelligent Tutoring Systems, pp.317-326, 2010. ,
DOI : 10.1007/978-3-642-13388-6_36
Principles of assessment, 2002. ,
Mémoire d'HDR, Université Lyon, vol.1, 1998. ,
Student modeling in orthopedic surgery training: Exploiting symbiosis between temporal bayesian networks and fine-? grained didactic analysis, International Journal of Artificial Intelligence in Education, vol.20, issue.3, pp.269-301, 2010. ,
The SIRET training platform: Facing the dropout phenomenon of MOOC environments, EMOOCs 2014, pp.107-113, 2014. ,
Authoring constraint-?based tutors in ASPIRE Taiwan, Intelligent Tutoring Systems, pp.41-50, 2006. ,
A self-?correcting approach to multiple choice tests, Observer, issue.10, p.18, 2005. ,
Evaluating tutors that listen: An overview of Project LISTEN, Smart Machines in Education, pp.169-234, 2001. ,
Using automated questions to assess reading comprehension, vocabulary, and effects of tutorial interventions, Technology, Instruction, Cognition and Learning, pp.97-134, 2004. ,
Authoring simulation-?centered tutors with RIDES, International Journal of Artificial Intelligence in Education, vol.8, pp.3-4, 1997. ,
Authoring Knowledge-Based Tutors: Tools for Content, Instructional Strategy, Student Model, and Interface Design, Journal of the Learning Sciences, vol.3, issue.2, pp.5-64, 1998. ,
DOI : 10.1016/0004-3702(87)90080-4
An Overview of Intelligent Tutoring System Authoring Tools: Updated Analysis of the State of the Art, Authoring Tools for Advanced Technology Learning Environments, pp.493-546, 2003. ,
DOI : 10.1007/978-94-017-0819-7_17
Eon: Authoring Tools for Content, Instructional Strategy, Student Model, and Interface Design Authoring Tools for Advanced Technology Learning Environments, 2003. ,
Principles for Pedagogy-?oriented Knowledge Based Tutor Authoring Systems: Lessons Learned and a Design Meta-?Model Authoring Tools for Advanced Technology Learning Environments, 2003. ,
EadGen, un environnement ouvert de production en ligne basé sur XML et XSL-?T, 2002. ,
Modélisation en EIAO, les modèles d'APLUSIX, Recherches En Didactique Des Mathématiques, vol.14, issue.12, pp.76-112, 1994. ,
La réalisation et la conception d'un générateur automatique de commentaires : le système GénéCom, 1995. ,
Un modèle de représentation des connaissances relatives au contenu dans un système tutoriel intelligent, Sciences et Techniques Educatives, vol.4, issue.3, pp.299-330, 1997. ,
Contribution à l'ingénierie dirigée par les modèles en EIAH : le cas des situations-?problèmes coopératives. Mémoire d'HDR, 2005. ,
Comment faire apprendre des connaissances abstraites à partir d'exemples : application au projet AMBRE, EIAH 2003, session jeunes chercheurs, pp.67-70, 2003. ,
Apprendre ?? partir d???exemples : interactions entre pr??sentation du mat??riel, activit??s des apprenants et processus cognitifs, L???Ann??e psychologique, vol.106, issue.01, pp.105-128, 2006. ,
DOI : 10.4074/S0003503306001072
Constraint-?based student modeling In Student modelling: the key to individualized knowledge-?based instruction, pp.167-189, 1994. ,
Graphical Ontology Modeling Language for Learning Environments, Technology, Instruction, Cognition and Learning, vol.5, pp.133-168, 2007. ,
Int??gration de la dimension utilisateur dans la conception de syst??mes pour l'apprentissage. Sc??narisation p??dagogique dirig??e par les intentions, Ingénierie Des Systèmes d'Information, pp.9-30, 2009. ,
DOI : 10.3166/isi.14.3.9-30
Dcl4utl: Une proposition de langage de calcul déclaratif pour le processus d'analyse de traces d'apprentissage, Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, pp.29-36, 2009. ,
L'équilibration des structures cognitives. Problème central du développement, 1975. ,
Métaconnaissance, futur de l'intelligence artificielle, Hermes, 1990. ,
Le fonctionnement de Sésamath: une étude exploratoire, 2009. ,
DOI : 10.4000/books.ugaeditions.1206
Role of examples in how students learn to categorize statistics word problems., Journal of Educational Psychology, vol.88, issue.1, pp.144-161, 1996. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.88.1.144
Teaching students to recognize structural similarities between statistics word problems, Applied Cognitive Psychology, vol.18, issue.3, pp.325-342, 2002. ,
DOI : 10.1002/acp.796
Learning from Worked-Out Examples: A Study on Individual Differences, Cognitive Science, vol.4, issue.1, pp.1-29, 1997. ,
DOI : 10.1207/s15516709cog2101_1
Development of children's problem-?solving ability in arithmetic The development of mathematical thinking, 1983. ,
Enseigner des méthodes en mathématiques, Enseigner Autrement Les Mathématiques En Deug A Première Année, pp.65-79, 1990. ,
Les concepts de l'EIAO sont-?ils indépendants du domaine? L'exemple de l'enseignement, Recherches En Didactique Des Mathématiques, vol.14, issue.1, pp.43-66, 1994. ,
This is like that: The use of earlier problems and the separation of similarity effects., Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, vol.13, issue.4, pp.629-639, 1987. ,
DOI : 10.1037/0278-7393.13.4.629
Distinguishing types of superficial similarities: Different effects on the access and use of earlier problems., Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, vol.15, issue.3, pp.456-468, 1989. ,
DOI : 10.1037/0278-7393.15.3.456
Generalizing from the use of earlier examples in problem solving., Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, vol.16, issue.1, pp.42-55, 1990. ,
DOI : 10.1037/0278-7393.16.1.42
Analogical transfer as guided by an abstraction process: The case of learning by doing in text editing., Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, vol.23, issue.6, pp.1459-1483, 1997. ,
DOI : 10.1037/0278-7393.23.6.1459
Mathematical problem solving, 1985. ,
Génération automatique d'exercices contextuels de vocabulaire, Traitement Automatique du Langage Naturel, pp.185-194, 2002. ,
Adaptable and Reusable Query Patterns for Trace-Based Learner Modelling, Sixth European Conference on Technology Enhanced Learning: Towards Ubiquitous Learning, pp.384-397, 2011. ,
DOI : 10.1080/1049482920020202
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00877803
A Trace-Based Learner Modelling Framework for Technology-Enhanced Learning Systems, 2010 10th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, pp.73-77, 2010. ,
DOI : 10.1109/ICALT.2010.28
Systèmes à Base de Traces Modélisées : Modèles et Langages pour l'exploitation des traces d'Interactions, Thèse de doctorat, 2011. ,
ADAPTIVE TECHNOLOGIES, Handbook of Research on Educational Communications and Technology, pp.277-294, 2007. ,
DOI : 10.1002/j.2333-8504.2007.tb02047.x
Learning analytics and educational data mining, Proceedings of the 2nd International Conference on Learning Analytics and Knowledge, LAK '12, pp.252-254, 2012. ,
DOI : 10.1145/2330601.2330661
Knowledge engineering: Principles and methods, Data & Knowledge Engineering, vol.25, issue.1-2, pp.161-197, 1998. ,
DOI : 10.1016/S0169-023X(97)00056-6
URL : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.41.1007
Précis de recherche en ingénierie des EIAH, 2009. ,
Modélisation à partir d'un énoncé informel : Le système Modelis. Application à des exercices de thermodynamique, Thèse de doctorat, 1990. ,
GTE: An epistemological approach to instructional modeling, Instructional Science, vol.26, issue.3/4, pp.147-191, 1998. ,
DOI : 10.1023/A:1003090729860
A classification of cognitive tasks and operations of thought involved in addition and subtraction problems, Addition and subtraction: A cognitive perspective, pp.39-58, 1982. ,
The Effects of Reusing Written Test Items: A Study Using the Rasch Model, ISRN Education, vol.15, issue.4, 2013. ,
DOI : 10.1007/s10459-008-9129-z
Structuring Effective Worked Examples, Cognition and Instruction, vol.4, issue.1, pp.1-39, 1990. ,
DOI : 10.1037//0022-0663.80.4.424
L'homme cognitif, 1994. ,
Teaching children to use schematic drawings to solve addition and subtraction word problems., Journal of Educational Psychology, vol.80, issue.2, pp.190-201, 1988. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.80.2.192
Shifting viewpoints: Artificial intelligence and human???computer interaction, Artificial Intelligence, vol.170, issue.18, pp.1256-1258, 2006. ,
DOI : 10.1016/j.artint.2006.10.011
Building Intelligent Interactive Tutors: Student-?centered strategies for revolutionizing e-?learning, 2009. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00702918
Using Logistic Regression to Trace Multiple Sub-?skills in a Dynamic Bayes Net, Educational Data Mining, pp.241-246, 2011. ,