Du paysage urbain dans les politiques nationales d'urbanisme et d'environnement", L'Espace Géographique, pp.75-90, 2005. ,
Multilevel model for analizing people's daily movement behavior, Journal of geographical system, vol.8, pp.97-108, 2006. ,
Les mots de la géographie : dictionnaire critique, 1993. ,
Vers une typologie des représentations spatiales", L'Espace géographique, pp.1-12, 2001. ,
A model of route perception in urban road networks, Transportation Research ? B, vol.36, pp.7-577, 2002. ,
Usagers et représentations cognitives de la ville Exemples à Strasbourg" in L'espace géographique des villes, pour une synergie multistrates (coor, par Reymond H., Cauvin C. et Kleinschmager R, pp.300-346, 1998. ,
Travel demand and the 3Ds: density, diversity, and design, Transportation Research Part D, vol.3, pp.199-219, 1997. ,
Qualitative methods in travel behaviour research, Transport survey quality and innovation (ed. By Stopher P. and Jones P.), pp.283-302, 2001. ,
Convention européenne du paysage, consultable sur le site suivant : http://www.coe.int, Les activités cognitives. Raisonnement, décision et résolution de problèmes, 2000. ,
Spaces of uncertainty, 2002. ,
Anamorphosis mapping, Cybergeo, vol.49, pp.1-16, 1998. ,
DOI : 10.4000/cybergeo.129
Axial maps and visibility analysis, Proceedings of the 3rd International Space Syntax Symposium, 2001. ,
Travel time ration :the key factor of spatial reach, Transportation, vol.27, pp.179-199, 2000. ,
Que voulons-nous dire quand nous parlons d'espace ?, Logiques de l'espace, pp.37-48, 2000. ,
Territoire vécu et contradictions sociales : le cas de la vallée d'Aspe (Pyrénées occidentales), Les territoires du quotidien (éd. par Di Méo G.), l'Harmattan, pp.51-86, 1996. ,
La programmation urbaine", in L'aménageur urbain face à la crise de la ville (Club des maîtres d'ouvrage d'opérations complexes), pp.121-137, 1996. ,
Transformations urbaines. Points de vue de directions départementales de l'équipement", in Qui fait la ville aujourd'hui ? Intervention de la puissance publique dans les processus de production urbaine, pp.221-224, 1997. ,
Structures urbaines, offres de transport et comportement de mobilité, Rapport de recherche ACI Ville, 2002. ,
Impacts of mixed use and density on utilization of three modes of travel : single occupant vehicle, transit, and walking, Transportation research record, vol.1466, pp.44-52, 1994. ,
Simulating settlement pattern dynamics by modelling subjective attractivity evaluation of agents, 37th meeting on Western Regional Science Association, 1998. ,
Mobilité, diversité, inégalité, Actes du colloque Se déplacer au quotidien dans trente ans : éléments pour un débat, pp.35-40, 1995. ,
La recherche et la formation dans le domaine des déplacements non motorisés, 1996. ,
Tests for the consistency of three-level nested logit models with utility maximization, Economics Letters, vol.85, issue.3, pp.133-137, 2004. ,
A pedestrian simulation for very large scale applications, Multi-Agenten-Systeme in der Geographie (Klagenfurter Geographische Schriften), pp.167-188, 2003. ,
Gasoline consumption and cities: a reply, Journal of the American Planning Association, vol.55, issue.3, pp.342-346, 1989. ,
Quantifier le paysage au long d'un itinéraire à partir d'un échantillonnage photographique au sol, Cybergéo, 2003. ,
Les déplacements des franciliens en 1997-1998 : enquête globale de transport, Direction Régionale de l, 2001. ,
Network analysis in geography, 1969. ,
So go downtown : simulating pedestrian movement in town centres, Environment and planning B : Planning and design, pp.343-359, 2001. ,
Correlation or causality between the built environment and travel behaviour ? Evidence from Northern California, Transportation research. Part D, vol.10, pp.427-444, 2005. ,
Attitudes and behavior of drivers regarding route diversion, Highway Research Record, vol.363, pp.18-26, 1971. ,
Les singularités paysagères de l'urbain", Les Cahiers de la Méditerranée, dossier « paysages urbains, pp.1-11, 1999. ,
Une procédure multicritère pour évaluer l'accessibilité aux lieux d'activité, Revue internationale de géomatique, pp.69-104, 2001. ,
La marche dans les déplacements quotidiens des citadins, pp.87-95, 2003. ,
Choices, values and frames, 2000. ,
Agent-based modelling of pedestrian movements : the questions that need to be asked and answered, Environment and planning B : Planning and design, pp.327-341, 2001. ,
Alternative models for capturing the compromise effects, Journal of marketing research, vol.41, pp.237-257, 2004. ,
Closed-form discrete-choice models, Handbook of Transport Modelling, pp.211-227, 2000. ,
Organisation de l'espace urbain : un scénario et des alternatives, Actes du colloque Se déplacer au quotidien dans trente ans : éléments pour un débat, pp.77-83, 1995. ,
La notion de proximités urbaines : quels apports ?, La ville ou la proximité organisée (dir. par Huriot J. M.), Economica, pp.199-209, 1998. ,
Pedestrian and bicycle planning. A guide to best practices, Victoria Transport Policy Institute, 2003. ,
La gestion urbaine : de nouveaux défis pour les aménageurs ?", in e à la crise de la ville ns complexes), Ed. (Club des maîtres d'ouvrage d'opératio, 1996. ,
Disaggregate Behavioural Travel Demand's RUM Side, Travel behaviour research, the leading edge (dir. Hensher D. A.), pp.17-63, 2000. ,
DOI : 10.1016/B978-008043924-2/50001-8
Rationality for Economists?, Journal of Risk and Uncertainty, pp.73-105, 1996. ,
DOI : 10.1007/978-94-017-1406-8_4
Econometric analysis of qualitative response models, Handbook of econometrics, pp.1395-1457, 1984. ,
Capturing impressions of pedestrian landscapes used for healing purposes with decision tree learning, Landscape and Urban Planning, vol.73, pp.155-166, 2005. ,
Gasoline consumption and cities: a comparison of US cities with a global survey, Journal of the American Planning Association, vol.55, pp.24-37, 1989. ,
Implicit enumeration of hyperpaths in a logit model for transit networks, Transportation Science, vol.32, issue.1, pp.54-64, 1998. ,
Mobilité urbaine et développement durable : quels outils de mesure pour quels enjeux ?, pp.53-76, 2002. ,
Trois futurs pour la mobilité et pour la ville, Actes du colloque Se déplacer au quotidien dans trente ans : éléments pour un débat, pp.41-50, 1995. ,
PROMPT. New means to promote pedestrian traffic in cities. Pedestrian comfort synthesis report, PROMPT National reports Norway, 2004. ,
PROMPT. New means to promote pedestrian traffic in cities. Safety and accessibility, PROMPT National reports Norway, 2002. ,
The Pedestrian Environment, LUTRAQ Project, 1000 Friends of Oregon, 1993. ,
L'analyse spatiale, localisations dans l'espace, 1997. ,
L'espace géographique des villes : pour une synergie multistrates, 1998. ,
Géosystèmes et paysages : bilan et méthodes, 1991. ,
Habitual travel behaviour: Evidence from a six-week travel diary, Transportation, vol.30, pp.13-36, 2003. ,
Context-dependent preferences, Management Science, pp.1179-1189, 1993. ,
Effects of site design on pedestrian travel in mixed-use, medium-density environments, 1997. ,
Mobilité douce : nostalgie passéiste ou perspective d'avenir ?, Presses polytechniques et universitaires romandes, pp.209-224, 2004. ,
The link-nested logit model of route choice : overcoming the route overlapping problem, Transportation research record, vol.1645, pp.133-142, 1998. ,
Pedestrian activity and accident risk, Rapport pour la AA Foundation for Road Safety Research, 1994. ,
Modeling traveler choice behavior using the concepts of relative utility and relative interest, Transportation Research Part B, vol.38, issue.3, pp.215-234, 2004. ,