Cognitive mechanisms underlying reading and spelling development in five European orthographies - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Learning and Instruction Année : 2014

Cognitive mechanisms underlying reading and spelling development in five European orthographies

Kristina Moll
  • Fonction : Auteur
Franck Ramus
  • Fonction : Auteur
Jürgen Bartling
  • Fonction : Auteur
Jennifer Bruder
  • Fonction : Auteur
Sarah Kunze
  • Fonction : Auteur
Nina Neuhoff
  • Fonction : Auteur
Silke Streiftau
  • Fonction : Auteur
Heikki Lyytinen
  • Fonction : Auteur
Paavo H.T. Leppänen
  • Fonction : Auteur
Kaisa Lohvansuu
  • Fonction : Auteur
Dénes Tóth
  • Fonction : Auteur
Ferenc Honbolygó
  • Fonction : Auteur
Valéria Csépe
  • Fonction : Auteur
Stéphanie Iannuzzi
  • Fonction : Auteur
Jean-François Démonet
  • Fonction : Auteur
Emilie Longeras
  • Fonction : Auteur
Sylviane Valdois
Florence George
  • Fonction : Auteur
Isabelle Soares-Boucaud
  • Fonction : Auteur
Marie-France Le Heuzey
  • Fonction : Auteur
Catherine Billard
  • Fonction : Auteur
Michael O'Donovan
  • Fonction : Auteur
Gary Hill
  • Fonction : Auteur
Julie Williams
  • Fonction : Auteur
Daniel Brandeis
  • Fonction : Auteur
Urs Maurer
  • Fonction : Auteur
Enrico Schulz
  • Fonction : Auteur
Sanne van der Mark
  • Fonction : Auteur
Bertram Müller-Myhsok
  • Fonction : Auteur
Gerd Schulte-Körne
  • Fonction : Auteur
Karin Landerl
  • Fonction : Auteur
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-03780899 , version 1 (19-09-2022)

Identifiants

Citer

Kristina Moll, Franck Ramus, Jürgen Bartling, Jennifer Bruder, Sarah Kunze, et al.. Cognitive mechanisms underlying reading and spelling development in five European orthographies. Learning and Instruction, 2014, 29, pp.65-77. ⟨10.1016/j.learninstruc.2013.09.003⟩. ⟨hal-03780899⟩
16 Consultations
0 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More