Les classes virtuelles du projet DISTUTOLANG : Quelle pertinence pour un centre de langues ? - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Mélanges CRAPEL Année : 2021

Les classes virtuelles du projet DISTUTOLANG : Quelle pertinence pour un centre de langues ?

Catrin Bellay
  • Fonction : Auteur

Résumé

As part of a language teacher-training course at the University of Rennes 2, a team of teacher-researchers, in collaboration with a partner university in the United States, put into place a novel peer-driven virtual classroom activity. The goal of this on-going project was to improve language practice and peer teaching in an international context while managing the challenges and specificities of distance learning. This experience now allows us to suggest a methodology for setting up future tutorials and virtual classes between peers, and to question the relevance and transferability of the project to a language centre.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-03632539 , version 1 (06-04-2022)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03632539 , version 1

Citer

Christine Evain, Catrin Bellay. Les classes virtuelles du projet DISTUTOLANG : Quelle pertinence pour un centre de langues ?. Mélanges CRAPEL, 2021, 42 (1), pp.77-105. ⟨hal-03632539⟩
34 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More