Important but not for me as a girl: French students' attitudes towards secondary school science - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Review of science, mathematics and ICT education Année : 2019

Important but not for me as a girl: French students' attitudes towards secondary school science

Résumé

While the role of science and technology is extremely important for the contemporary society, while expertise in science and technology has proved to be politically a key issue, western countries have observed a decline in students' interest in both studying and pursuing careers in scientific subject areas. In the present article, the purpose is to document how French students relate to their school science classes, with a data from a Relevance of Science Education (ROSE) questionnaire-based study involving 2395 students (1264 girls; 1131 boys). The findings of our research show some interesting gender differences and there is no sense to treat girls as though they were a homogeneous group.
Le rôle de la science et de la technologie est extrêmement important pour la société contemporaine; alors que l’expertise en science et en technologie s’est révélée politiquement une question clé, les pays industrialisés ont observé une baisse de l’intérêt des élèves à étudier et à poursuivre des carrières dans des domaines scientifiques. Dans le présent article, le but est de documenter comment les élèves Français se rapportent à leurs classes de sciences, avec des données issues d’une étude basée sur l’enquête internationale ROSE et impliquant 2395 étudiants (1264 filles; 1131 garçons). Les résultats de notre recherche montrent des différences intéressantes entre les sexes et suggèrent qu’il n’y a pas de raison de traiter les filles comme s’il s’agissait d’un groupe homogène.
Fichier principal
Vignette du fichier
is not important for me as a girl.pdf (211.32 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Dates et versions

hal-03628924 , version 1 (03-04-2022)

Identifiants

Citer

Faouzia Kalali. Important but not for me as a girl: French students' attitudes towards secondary school science. Review of science, mathematics and ICT education, 2019, 13 (2), pp.61-79. ⟨10.26220/rev.3154⟩. ⟨hal-03628924⟩
20 Consultations
14 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More