Digital Humanities, Education and Training - Convergences and Perspectives
Humanités numériques, éducation et formation - Convergences et perspectives
Résumé
How can the field of study of digital humanities contribute to the reflections on the evolution of digital practices in education (production and dissemination of knowledge, knowledge commons, training in critical thinking, writing-reading-annotation practices, etc.)?
Outline of the presentation :
Professional itinerary
Digital humanities: definition and presentation
Contributions to give meaning and enrich our approach to digital education : systemic approach to digital education: modelling and visualisation proposal
Perspectives: avenues for reflection and action
References to go further
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Comment le champ d'étude des humanités numériques peut-il contribuer aux réflexions sur l'évolution des pratiques numériques dans l'éducation (production et diffusion des savoirs, communs de la connaissance, formation à l’esprit critique, pratiques d’écriture-lecture-annotation, etc.) ?
Plan de la présentation :
Itinéraire professionnel
Humanités numériques : définition et présentation
Apports pour donner du sens et enrichir notre approche du numérique dans l’éducation : approche systémique du numérique dans l'éducation : proposition de modélisation et de visualisation
Perspectives : pistes de réflexion et d’action
Références pour aller plus loin
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)