Videogames’ Specific Forms of Immersion into the Past, Present, and Future: Experiencing Progress in American McGee’s Alice (2000) and Alice: Madness Returns (2011) - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Polysèmes Année : 2020

Videogames’ Specific Forms of Immersion into the Past, Present, and Future: Experiencing Progress in American McGee’s Alice (2000) and Alice: Madness Returns (2011)

Immersion vidéoludique dans le passé, le présent et l’avenir : progrès, progression et expérimentation dans American McGee’s Alice (2000) et Alice: Madness Returns (2011)

Dates et versions

hal-03288037 , version 1 (16-07-2021)

Identifiants

Citer

Clémence Folléa. Videogames’ Specific Forms of Immersion into the Past, Present, and Future: Experiencing Progress in American McGee’s Alice (2000) and Alice: Madness Returns (2011). Polysèmes, 2020, 23, ⟨10.4000/polysemes.6446⟩. ⟨hal-03288037⟩
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