Educated to be trusting? Evidence from Europe - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Economics Letters Année : 2021

Educated to be trusting? Evidence from Europe

Kamhon Kan
  • Fonction : Auteur
Tat-Kei Lai

Résumé

Using data from the European Values Study and exploiting the compulsory schooling reforms in 13 European countries for identification, we find education to enhance generalized trust. We also find that this effect partly arises from the fact that people learn to form social capital through cooperating and interacting with others in school.
Fichier principal
Vignette du fichier
S0165176521001440.pdf (149.64 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-03274924 , version 1 (09-05-2023)

Licence

Paternité - Pas d'utilisation commerciale

Identifiants

Citer

Kamhon Kan, Tat-Kei Lai. Educated to be trusting? Evidence from Europe. Economics Letters, 2021, 203, pp.109867. ⟨10.1016/j.econlet.2021.109867⟩. ⟨hal-03274924⟩
42 Consultations
39 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More