L'apprentissage/enseignement de la morphologie écrite du nombre en français - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Revue Française de Pédagogie Année : 1999

L'apprentissage/enseignement de la morphologie écrite du nombre en français

Résumé

The survey presented in this article checks whether children acquisition of plural knowledge from the first to the third level of primary school is easier when rules of agreement are directly taught instead of being learnt through continous contact with written language. It also checks whether learning is more efficient when subjected to explicit assessment. Results show that direct instruction and drills quickly transform performances, increasing the frequency of right agreement in numbers for all grammatical categories.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-03209425 , version 1 (27-04-2021)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03209425 , version 1

Citer

Jean-Pierre Jarousse, Marie-Geneviève Thevenin, Corinne Totereau, Michel Fayol. L'apprentissage/enseignement de la morphologie écrite du nombre en français. Revue Française de Pédagogie, 1999, 126, pp.39--52. ⟨hal-03209425⟩
23 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More