The analysis of official texts on inclusive education (since 1975) allow it to theorize an evolution of inclusion of students with disabilities in school and in physical education? - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Ejournal de la recherche sur l’intervention en éducation physique et sport Année : 2013

The analysis of official texts on inclusive education (since 1975) allow it to theorize an evolution of inclusion of students with disabilities in school and in physical education?

L’analyse des textes sur l’inclusion scolaire (depuis 1975) permet-elle de modéliser une évolution théorique du processus intégratif des élèves en situation de handicap à l’école et en EPS ?

Maxime Tant
Eric Watelain
Béatrice Carnel
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1153011
  • IdRef : 059376287
Stéphane Watte
  • Fonction : Auteur

Dates et versions

hal-03034223 , version 1 (01-12-2020)

Identifiants

Citer

Maxime Tant, Eric Watelain, Béatrice Carnel, Stéphane Watte. The analysis of official texts on inclusive education (since 1975) allow it to theorize an evolution of inclusion of students with disabilities in school and in physical education?. Ejournal de la recherche sur l’intervention en éducation physique et sport, 2013, 29, ⟨10.4000/ejrieps.2657⟩. ⟨hal-03034223⟩

Collections

UNIV-TLN J-AP2S
19 Consultations
0 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More