, Analyser les apprentissages à partir des traces, vol.26, 2019.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02903321
, Nous sommes face à des chantiers d'envergure afin que l'analyse des traces d'apprentissages médiatisées (Learning Analytics) devienne un atout pour le soutien aux processus d'enseignement et d'apprentissage, tout en respectant les enjeux éthiques liés à la récolte
Time, change, and sociocultural communication : A chronemic perspective. ?????????-Sign Systems Studies, vol.35, pp.89-117, 2007. ,
Procrastinating Behavior in Computer-Based Learning Environments to Predict Performance : A Case Study in Moodle, Frontiers in Psychology, vol.8, 1403. ,
E-Learning standards and learning analytics. Can data collection be improved by using standard data models ? Dans, IEEE, pp.1255-1261, 2013. ,
Les trois visions de la formation ouverte et leurs propositions de normes, Standardiser les contenus, les activités ou les interfaces ? Systèmes d'information et Management, vol.9, pp.11-31, 2004. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00775873
Standards et suivi des apprenants, Distances et savoirs, vol.2, issue.4, pp.451-485, 2004. ,
, Procrastination and other learning behavioral types in e-learning and their relationship with learning outcomes. Learning and Individual Differences, vol.37, pp.72-80, 2015.
Online chronemics convey social information, Computers in Human Behavior, vol.29, issue.3, pp.1260-1269, 2013. ,
Empowering Instructors Through Customizable Collection and Analyses of Actionable Information, pp.3-9, 2016. ,
MDM tool : A data mining framework integrated into Moodle, Computer Applications in Engineering Education, vol.25, issue.1, pp.90-102, 2017. ,
D'une université campus à une université multi-modale. Analyse d'une dynamique québécoise, le cas de l'Université Laval. Distances et médiations des savoirs, p.16, 2016. ,
Distances et médiations des savoirs, vol.25, 2019. ,
Gestion du temps dans les activités projet médiatisées à distance : le facteur temporel en e-learning, 2010. ,
Computational thinking development through creative programming in higher education, International Journal of Educational Technology in Higher Education, vol.14, issue.1, p.42, 2017. ,
Authenticating, Identifying, and Monitoring Learners in the Virtual Classroom : Academic Integrity in Distance Learning. Presented at the National Communication Association, 2002. ,
Productive procrastination : academic procrastination style predicts academic and alcohol outcomes : Productive procrastination and alcohol, Journal of Applied Social Psychology, vol.47, issue.3, pp.124-135, 2017. ,