. Baroni, Skip-grammes (Fauconnier, 2015) appris sur le corpus FrWaC, 2009.

. En-utilisant-bonsai-;-candito, , 2010.

, Les catégories et les connecteurs ont été établis par consensus de diverses sources

. En,

, Calculé comme la probabilité moyenne de chaque phonème en français, comme indiqué dans, 1990.

, Utilisation du classifieur de sentiments TextBlob

, Les mots et les émotions sont issus d'un raffinement du dictionnaire EMOTAIX, 2009.

M. Baroni, S. Bernardini, and . Ferraresi-a.-&-zanchetta-e, The wacky wide web : a collection of very large linguistically processed web-crawled corpora. Language resources and evaluation, p.43, 2009.

. Blanc-n, La compréhension des contes entre 5 et 7 ans : Quelle représentation des informations émotionnelles ?, Canadian Journal of Experimental Psychology/Revue canadienne de psychologie expérimentale, vol.64, issue.4, 2010.

M. Candito, J. Nivre, and D. P. Anguiano-e, Benchmarking of statistical dependency parsers for french, Proceedings of the International Conference on Computational Linguistics : Posters, COLING '10, 2010.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00514815

D. E. Chall and J. S. , A formula for predicting readability : Instructions. Educational research bulletin, p.27, 1948.

D. D. , The role of basic, self-conscious and self-conscious evaluative emotions in children's memory and understanding of emotion, Motivation and Emotion, vol.30, issue.3, 2006.

J. De-belder, Text simplification for children, Proceedings of the SIGIR workshop on accessible search systems, 2010.

F. , A new readability yardstick, French word embeddings, vol.32, 1948.

. François-t, When readability meets computational linguistics : a new paradigm in readability. Revue française de linguistique appliquée, vol.20, 2015.

. François-t.-&-fairon-c, An "AI readability" formula for french as a foreign language, Proceedings of EMNLP-CoNLL, 2012.

. Frith-u, Beneath the Surface of Developmental Dyslexia, 1985.

. Marshall-&-m and É. Coltheart, Surface Dyslexia. Neuropsychological and Cognitive Studies of Phonological Reading, Psychology Library Editions : Psychology of Reading, chapitre 13

G. N. Francois-t and . C. Javourey-drevet-l.-&-ziegler-j, La simplification de textes, une aide à l'apprentissage de la lecture, Langue française, vol.199, issue.3, 2018.

. Gathercole-s, Cognitive approaches to the development of short-term memory, Trends in cognitive sciences, p.3, 1999.

. H. Geyer-l, Recognition and confusion of the lowercase alphabet, Perception & Psychophysics, vol.22, issue.5, 1977.

G. D. Weiss-m, Lire, tome 1 : apprendre à lire, 1990.

. Hickmann-m, Diversité des langues et acquisition du langage : espace et temporalité chez l'enfant, Langages, vol.188, issue.4, 2012.

J. M. Mouw, . Van-leijenhorst-l, N. Saab, . S. Danel-m, . Van-den et al., , 2019.

, Contributions of emotion understanding to narrative comprehension in children and adults, European Journal of Developmental Psychology, issue.1, p.16

. Piolat-a.-&-bannour-r, An example of text analysis software (emotaix-tropes) use : The influence of anxiety on expressive writing. Current psychology letters, Behaviour, brain & cognition, issue.2, p.25, 2009.

. Tartas-v, L'emploi des connecteurs en français : contraintes cognitives et développement des compétences narratives (le cas de la narration de séquences arbitraires d'événements), Proceedings of the Conference of the International Association for the Study of Child Language, 1999.