S. Bugden and D. Ansari, Probing the nature of deficits in the 'approximate number system'in children with persistent developmental dyscalculia, Developmental Science, vol.19, issue.5, pp.817-833, 2016.

J. Briand, Contribution à la réorganisation des savoirs pré-numériques et numériques. Recherches en didactique des mathématiques, vol.19, pp.41-76, 1999.

E. Carruthers, Listening to Children's Mathematics in School, Mathematics and Transition to School. Early Mathematics Learning and Development, 2015.

T. Dias and C. Ouvrier-buffet, Perspectives de recherches sur les difficultés d'apprentissage en mathématiques, vol.229, pp.47-53, 2018.

R. Douady, Jeux de cadre et dialectique outil-objet, Recherches en didactique des mathématiques, vol.7, pp.5-32, 1986.

M. M. Hannula-sormunen, E. Lehtinen, and P. Räsänen, Preschool Children's Spontaneous Focusing on Numerosity, Subitizing, and Counting Skills as Predictors of Their Mathematical Performance Seven Years Later at School. Mathematical Thinking and Learning, vol.17, pp.155-177, 2015.

G. N. Karagiannakis, A. E. Baccaglini-frank, and P. Roussos, Detecting strengths and weaknesses in learning mathematics through a model classifying mathematical skills, Australian Journal of Learning Difficulties, vol.21, issue.2, pp.115-141, 2016.

K. E. Lewis and M. B. Fisher, Taking Stock of 40 Years of Research on Mathematical Learning Disability: Methodological Issues and Future Directions, Journal for Research in Mathematics Education, vol.47, issue.4, pp.338-371, 2016.

C. Margolinas and F. Wozniak, Le nombre à l'école maternelle: Une approche didactique, 2012.

F. Tempier, Une ingénierie didactique pour le développement d'une ressource, 2013.

F. Peteers, Un trouble à l'interface entre différents champs disciplinaires (handicap, santé et formation) : la dyscalculie

G. Vergnaud, Psychologie du développement cognitif et didactique des mathématiques. Un exemple : les structures additives, vol.22, pp.51-69, 1990.