HAL will be down for maintenance from Friday, June 10 at 4pm through Monday, June 13 at 9am. More information
Skip to Main content Skip to Navigation
Directions of work or proceedings

L’informatique, objets d’enseignements enjeux épistémologiques, didactiques et de formation

Résumé : Depuis 1988, les colloques de didactique de l’informatique, puis le colloque Didapro – DidaSTIC explorent les thèmes autour de l’enseignement et l’apprentissage de l’informatique. La huitième édition du colloque a eu lieu à l’Université de Lille, en France, du 5 au 7 février 2020. Pour l’occasion, les thématiques principales suivantes ont servi de lignes directrices: • Pratiques d’enseignement, activités d’apprentissage • Ressources, dispositifs, scénarios et environnements pour l’enseignement de l’informatique • Politiques publiques, curricula, institutions, formation des enseignants
Complete list of metadata

Cited literature [248 references]  Display  Hide  Download

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02474983
Contributor : Pierre-Andre Caron Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Tuesday, February 11, 2020 - 5:10:27 PM
Last modification on : Thursday, March 24, 2022 - 3:42:43 AM
Long-term archiving on: : Tuesday, May 12, 2020 - 4:34:40 PM

File

actes02.pdf
Files produced by the author(s)

Licence


Distributed under a Creative Commons Attribution - NonCommercial - ShareAlike 4.0 International License

Identifiers

  • HAL Id : hal-02474983, version 1

Relations

Citation

Pierre-André Caron, Cédric Fluckiger, Philippe Marquet, Yvan Peter, Yann Secq. L’informatique, objets d’enseignements enjeux épistémologiques, didactiques et de formation. Université de Lille. Colloque DIDAPRO 8 -DIDASTIC, Feb 2020, Lille, France. 2020. ⟨hal-02474983⟩

Share

Metrics

Record views

277

Files downloads

3198