D. E. Allen, B. J. Duch, and S. E. Groh, The power of problem-based learning, pp.59-68, 2001.

A. Barrot, C. Barrot, B. Doucet, W. Karam, and E. Rodriguez, L'APP pour initier à la Conception Mécanique. Actes du colloque Pédagogie active dans l'enseignement supérieur, pp.35-44, 2007.

D. Cavallucci, TRIZ : l'approche altshullerienne de la créativité, p.5211, 1999.

J. Chevallier, Produits et Analyse de la Valeur, 1989.

S. Chaffar and C. Frasson, The Emotional Conditions of Learning, American Association for Artificial Intellingence, p.6, 2005.

D. Bono and E. , The use of Lateral Thinking, pp.0-14, 1967.

E. Dorval, L. Ménard, and Y. Maufette, La perception des professeurs à l'évaluation du savoir-être dans un baccalauréat en APP. Actes du colloque Pédagogie active dans l'enseignement supérieur, pp.323-334, 2007.

B. J. Duch and S. E. Groh, Assessment strategies in a problem-based learning course, pp.59-68, 2001.

S. B. Feichtner and E. A. Davis, Why some groups fails : A survey of students' experiences with learning groups, The Organizational Behaviour Teaching Review, vol.9, pp.58-73, 1985.

R. M. Felder and R. Brent, Navigating the bumpy road to student -centered instruction, College teaching, vol.44, pp.43-47, 1996.

G. Gogu, Méthodologie d'innovation : la résolution des problèmes créatifs, Revue Française de Gestion Industrielle, vol.19, pp.35-62, 2000.

D. W. Johnson, R. T. Johnson, and K. A. Smith, Cooperative learning : Increasing college faculty instrucional productivity, 1991.

D. W. Johnson, R. T. Johnson, and K. A. Smith, Maximising instruction throught cooperative learning, ASEE PRISM, pp.24-29, 1998.

L. K. Michaelson and R. H. Black, Building learning teams: The key to harnessing the power of small groups in higher education, Collaborative learning: A sourcebook for higher education, vol.2, pp.65-81, 1994.

E. Milgrom and C. Jacqmot, Le guide du tuteur en candidature FSA, 2000.

S. Pesse and X. Legrand, La mise en place de la pédagogie par projet à l'Ecole Nationale Supérieure des Arts et Industries Textiles. Actes du colloque Pédagogie active dans l'enseignement supérieur, pp.229-234, 2007.

G. Prudhomme, Le processus de conception de systèmes mécaniques et son enseignement -La transposition didactique comme outil d'analyse épistémologique. Thesis, 1999.

E. Seymour and N. Hewitt, Talking about leaving : Factors contributing to high attrition rates among science, mathematics, and engineering undergraduate majors, 1997.

L. Springer, M. E. Stanne, and S. Donovan, Effects of cooperative learning on undergrades in science, mathematics, engineering, and technology: A metaanalysis, Review of Educational Research, vol.69, pp.21-52, 1999.

R. Tassinari, Pratique de l'Analyse Fonctionnelle, 2003.