The power of problem-based learning, pp.59-68, 2001. ,
L'APP pour initier à la Conception Mécanique. Actes du colloque Pédagogie active dans l'enseignement supérieur, pp.35-44, 2007. ,
TRIZ : l'approche altshullerienne de la créativité, p.5211, 1999. ,
Produits et Analyse de la Valeur, 1989. ,
The Emotional Conditions of Learning, American Association for Artificial Intellingence, p.6, 2005. ,
The use of Lateral Thinking, pp.0-14, 1967. ,
La perception des professeurs à l'évaluation du savoir-être dans un baccalauréat en APP. Actes du colloque Pédagogie active dans l'enseignement supérieur, pp.323-334, 2007. ,
Assessment strategies in a problem-based learning course, pp.59-68, 2001. ,
Why some groups fails : A survey of students' experiences with learning groups, The Organizational Behaviour Teaching Review, vol.9, pp.58-73, 1985. ,
Navigating the bumpy road to student -centered instruction, College teaching, vol.44, pp.43-47, 1996. ,
Méthodologie d'innovation : la résolution des problèmes créatifs, Revue Française de Gestion Industrielle, vol.19, pp.35-62, 2000. ,
Cooperative learning : Increasing college faculty instrucional productivity, 1991. ,
Maximising instruction throught cooperative learning, ASEE PRISM, pp.24-29, 1998. ,
Building learning teams: The key to harnessing the power of small groups in higher education, Collaborative learning: A sourcebook for higher education, vol.2, pp.65-81, 1994. ,
Le guide du tuteur en candidature FSA, 2000. ,
La mise en place de la pédagogie par projet à l'Ecole Nationale Supérieure des Arts et Industries Textiles. Actes du colloque Pédagogie active dans l'enseignement supérieur, pp.229-234, 2007. ,
Le processus de conception de systèmes mécaniques et son enseignement -La transposition didactique comme outil d'analyse épistémologique. Thesis, 1999. ,
Talking about leaving : Factors contributing to high attrition rates among science, mathematics, and engineering undergraduate majors, 1997. ,
Effects of cooperative learning on undergrades in science, mathematics, engineering, and technology: A metaanalysis, Review of Educational Research, vol.69, pp.21-52, 1999. ,
Pratique de l'Analyse Fonctionnelle, 2003. ,